29. december 2003 - 00:27Der er
32 kommentarer og 1 løsning
lan/subnet
Jeg sidder ved en maskine som IKKE fatter at den skal bruge 255.255.255.0 den bruger 255.255.0.0 og idetat den bruger den så vil den ikke gå på nettet idet at den skal hente ip automatisk osv det er en tele2 men der er liv ud i verden på den
Denne side indeholder artikler med forskellige perspektiver på Identity & Access Management i private og offentlige organisationer. Artiklerne behandler aktuelle IAM-emner og leveres af producenter, rådgivere og implementeringspartnere.
det har virket perfekt inden jeg havde geninstaleret havde ham jeg sad ved kommet til at lave en netværksbro til hans firewire og kunne godt komme på nettet men så fjernede jeg den idet at jeg troede at det var den der f****** up de andre maskiner meeeeeen jeg er blevet lidt klogere LOL
Netværksbroen har vel gjort at de andre maskiner har fået forbindelse igennem den computer.
Det jeg kan forestille mig er at du kun har 1 offentlig ip til rådighed og derfor kan kun 1 computer være på nettet af gangen
Du har så haft en netværksbro hvilket har betydet at de andre computere har oprettet forbindelse igennem denne maskine.
Fulgte der ikke installationsvejledning med
prøv evt. at hive net-stikket ud af alle computere --> genstart modemmet/routeren --> tilslut en af de andre maskiner --> gå ind i en cmd-prompt og skriv ipconfig /renew (eller genstart computeren) Hvis denne så kan komme på nettet er det sikkert fordi du kun har 1 offentlig ip-adresse til rådighed
Hvilket betyder at du kan få 2 computere på nettet hvis du har dynamisk ip eller 1 hvis du har statisk
hvis der har været en anden computer på nettet som ikke er tændt/sat til mere kan det være nødvendigt at tage strømmen på modemmet for at få den maskine ud af "systemmet" igen
- Betyder du ikke har en forbindelse til en DHCP server..
det var jo hvad en tidligere skrev og det er det mit netkort giver mig altså på den der ikke kan komme på ´nettet jeg ved ikke hvad han mener men jeg har en anelse om du har :-)
og switchen skulle ikke kunne få dig på nettet det er kun en fordeler
sammenlignet med en hub som bare smider alt ud på alle porte så gør switchen det at den husker adressen og smider det kun ud på det kabel som den ved at adressen findes på
169.254.x.x kan betyde at der ikke er forbindelse til dhcp, men i dette tilfælde betyder det højest sandsynligt at dhcp-serveren ikke har flere adresser som den kan tilbyde. Du har som bekendt kun 2 til rådighed, og de bliver "lejet" ud i en periode på eks. 24 timer
det siger mig at tele2 har storhedsvanvid og ikke har tid til at få styr på deres netværk/ip-adresser fordi de har så mange andre problemer http://www.verdensnavle.dk/tele2.html
Det var for at udelukke at der er en aktiv dhcp-server kørende på dit LAN (lokale netværk) Din ip er en offentlig ip
Hvis du har xp på en af dine maskiner går du ind i netværksforbindelser og vælger "konfigurer et hjemme- eller mindre kontor netværk --> vælger at andre computere skal oprette forbindelse gennem denne computer --> og følger guiden Guiden kan også findes ved at indsætte xp cd'en (jeg kan ike huske hvilket link man skal vælge, men det siger sig selv....mener det er den nederste)
Jeg er en af de uheldige som skal på arbejde imorgen, jeg hopper i seng da jeg skal op om 3½ time
g'nat og god arbejdslyst
dette kræver så bare at denne computer skal være tændt for at de andre kan komme på
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.