Avatar billede code_freak Nybegynder
29. december 2003 - 11:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Grafik via API eller direkte

Jeg ville gerne begynde på DirectX 9.0, men siden Microsoft har lavet SDK'en vil du jo sikkert gerne vise hvad den kan gennem en API, men kan man få den til at køre direkte?
og hvordan ser det så ud?
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2003 - 11:18 #1
Hvad mener du egentligt? Jeg forstår det ikke.
Avatar billede code_freak Nybegynder
30. december 2003 - 13:54 #2
hvad er lættest... API->DX eller DX
Avatar billede jpk Nybegynder
31. december 2003 - 13:27 #3
Jeg er heller ikke helt med på hvad du mener..?

Hvis du refererer til SDK'en som API'en, så er mange funktioner jo nødvendige at bruge. Hvis du mener de utility-funktioner der er med (D3DX) så ville det være at gå over åen efter vand, at undlade at bruge dem...
Avatar billede code_freak Nybegynder
01. januar 2004 - 01:45 #4
jeg mener...
når jeg laver et directx object køre jeg det gennem et API vindue, jeg ville spørge om man kan lave et Directx object på en anden måde?
Avatar billede jpk Nybegynder
02. januar 2004 - 11:35 #5
Desværre, stadig ikke forstået...
hvad mener du præcis med "API vindue"?
Er det fordi du bruger eksemplerne fra SDK'en med det basis framework (CD3DApplication) der anvendes?
Avatar billede code_freak Nybegynder
03. januar 2004 - 14:43 #6
ja.. alle deres eksempler køre gennem et window.h bygget API, men kan man ikke køre DirectX direkte, uden at skulle lave et vindue først?
Avatar billede jpk Nybegynder
04. januar 2004 - 13:08 #7
DirectX anvendes jo primært under Windows, så man vil jo typisk have et vindue til at vise sit output i..?
Du bliver simpelthen nødt til at forklare noget bedre hvad du mener med direkte - direkte til hvad, hvordan???

Du kan naturligvis sagtens lave dit eget framework og undlade at bruge CD3DApplication mv...
Eksemplerne opretter nu faktisk også DX-objektet (Direct3DCreate9-kaldet) før vinduet (CreateWindow-kaldet).
Avatar billede code_freak Nybegynder
04. januar 2004 - 13:56 #8
tak... det var alt jeg skulle vide :)
Avatar billede jpk Nybegynder
05. januar 2004 - 08:29 #9
CD3DApplication er IKKE en del af DX API'en, blot et framework der er fælles for alle eksemplerne, således det er letter at se hvad der er vigtigt og hvad der "bare" er almindelig initialisering.
Det kræver dog at man kender komponenterne i CD3DApplication mv., der er en slavisk gennemgang i bogen "Beginning Direct3D Game Programming" (ISBN: 0761531912)
Avatar billede jpk Nybegynder
05. januar 2004 - 08:30 #10
letter -> lettere
Avatar billede code_freak Nybegynder
05. januar 2004 - 13:26 #11
tak igen
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester