Avatar billede reason Nybegynder
30. december 2003 - 16:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

User Control og Hyperlink Control

Jeg har lavet en User Control som jeg har lagt i /code/
Denne User Control indeholder en Hyperlink Control som skal linke til "default.aspx?Id=xx" hvor xx sættes dynamisk af User Controlen. Problemet er så når den side der bruger min User Control hentes så bliver linket "/code/default.aspx?Id=xx" hvorfor sætter min User Control dens dir ind før linket og hvordan for jeg den til ikke at gøre det?
Avatar billede 3xm Nybegynder
30. december 2003 - 16:39 #1
hmm... er ikke sikker på jeg har forstået det korrekt, men det kan ikke løses ved simpel brug af "../"?
Avatar billede reason Nybegynder
30. december 2003 - 17:08 #2
jo det kan det men det er bare ikke en holbar løsning da det jo gør at min user control kun er brugbar i bestem dir's og ikke alle steder
Avatar billede 3xm Nybegynder
30. december 2003 - 17:14 #3
det er svært at gennemskue når man ikke har det foran sig, synes jeg. har du evt. et link man må glo på?
Avatar billede reason Nybegynder
30. december 2003 - 17:19 #4
nej ikke pt - desvære
Avatar billede 3xm Nybegynder
30. december 2003 - 17:21 #5
ærgeligt.
Avatar billede 3xm Nybegynder
30. december 2003 - 17:21 #6
det kan ikke løses så ved at bruge nogle absolutte stier i dine links?
Avatar billede repsak Nybegynder
30. december 2003 - 17:34 #7
Forstår overhovedet ikke dit problem (du må nok præcisere lidt mere :-)
Avatar billede reason Nybegynder
30. december 2003 - 17:42 #8
k jeg prøver

jeg har en user control (/code/uc.ascx) som indeholder en hyperlink control der skal linke til "defaul.aspx?id=xx"
jeg bruger min user control i /default.aspx men når jeg så prøver at sætte mit hyperlink i min user control til /default.aspx?id=xx bliver linket til /code/default.aspx?id=xx og det er jo lidt et problem.

til at forstå nu?
Avatar billede roger Nybegynder
30. december 2003 - 18:13 #9
Du er nød til at angive en mere præcis sti end bare at skrive default.aspx, for det er jo afhængigt af hvilket path man befinder sig.

Men hvis den default.aspx du taler om ligger i root kunne du jo lave linket der hedder "/default.aspx" eller ResolveUrl("~/default.aspx");

Den første går helt ud i root af homedirectory, hvor den sidste går ud i root af din applikation.
Avatar billede reason Nybegynder
30. december 2003 - 18:37 #10
okay roger det virker godt nok men hvis nu jeg ikke skal til root men til en anden sir hvad skal jeg så skrive?

altså min user control ligger i /code/ og min default.aspx som bruger min user control ligger i /subdir/
Avatar billede roger Nybegynder
30. december 2003 - 19:17 #11
"/subdir/default.aspx" eller ResolveUrl("~/subdir/default.aspx");
Avatar billede roger Nybegynder
30. december 2003 - 19:21 #12
i realiteten kunne du også nøjes med at skrive "../subdirs/default.aspx".

Den sidste her ville jeg nok selv bruge
Avatar billede reason Nybegynder
30. december 2003 - 19:36 #13
jo men du kan god se hvis jeg bruger den metode så låser jeg min user control så jeg kun kan bruge den i den specifike subdir og f.eks ikke i subdir2 - det er jo ikke så smart