Avatar billede leif Seniormester
31. december 2003 - 15:48 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Fra gammel til ny PHP

Hej,

Jeg har følgende:
mail("Leif <exp@xxxx.dk>","Sendt fra www.xxxxx.dk","E-mail: $email\nSpørgsmål:\n$tekst1","From: $navn <$email>);

Så prøvede jeg:
mail("Leif <exp@xxxx.dk>","Sendt fra www.xxxx.dk","E-mail: $_GET[/"email/"]\nSpørgsmål:\n$_GET[/"tekst1/"]","From: $_GET[/"navn/"] <$_GET[/"email/"]>");

Men så får jeg:
Parse error: parse error, expecting `T_STRING' or `T_VARIABLE' or `T_NUM_STRING'

Hvad er galt ???

I min form laver jeg POST.

Fra
Leif
Avatar billede jacobchr Nybegynder
31. december 2003 - 15:54 #1
Hvis du har POST i formen ... så skal du have denne;
$_POST["email"]."\nSpørgsmål:\n".$_POST["tekst1"]".","From: ".$_POST["navn"]."<".$_POST["email"].">"
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2003 - 15:56 #2
$besked = "E-mail: $_POST[email]\nSpørgsmål:\n$POST[tekst1]";

$from = "$_POST[navn] <$_POST[email]>";

mail("Leif <exp@xxxx.dk>","Sendt fra www.xxxx.dk","$besked", "$from");

Som du selv skriver bruger du POST i formen, hvorfor så spørge til GET?
Avatar billede leif Seniormester
03. januar 2004 - 15:48 #3
Vil I ligge et svar så vi kan lukke, begge løsninger ser ud til at virke.
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2004 - 17:19 #4
oki :)
Avatar billede repsac Nybegynder
05. januar 2004 - 01:50 #5
Btw. hvis du erstatter "/ med \" vil din kode givetvis også virke...
Avatar billede jacobchr Nybegynder
05. januar 2004 - 06:41 #6
Et svar.