Avatar billede akl_gr Nybegynder
03. januar 2004 - 13:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

holdbarhed på blækprinter

Jeg har en Lexmark 3200, tilsluttet min printserver som jeg ikke bruger ret tit da jeg også har en laserprinter tilsluttet printserveren.
Er der noget jeg kan gøre for at undgå at patronerne tørrer ind så jeg skal rense og justere dem hver gang jeg skal udskrive fra den. Jeg bruger kun Lexmarken i de tilfælde, hvor jeg skal bruge et farveprint og det er rimeligt sjældent.
Alternativet er vel at købe en farvelaser, men det vil jo gøre lidt ondt i pengepungen.
Avatar billede ird Praktikant
03. januar 2004 - 13:47 #1
Bliver mine for tørre sætter jeg dem i en underkop og lidt sprit!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. januar 2004 - 13:47 #2
Og du er ikke tilfreds med rådet om at bruge den en gang eller 2 om ugen?

Ok, så et godt råd: få dig et par børn. Når de er gamle nok, skal jeg garantere
dig for at den ikke tørrer ud. Til gengæld skal de skiftes ofte ;)
Avatar billede ird Praktikant
03. januar 2004 - 13:48 #3
*LOL*
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
03. januar 2004 - 14:35 #4
bare sørg for at sætte den til at rense patronerne hver 7 dag eller lignende...
Avatar billede akl_gr Nybegynder
03. januar 2004 - 17:00 #5
lukket
Avatar billede ird Praktikant
03. januar 2004 - 20:19 #6
hvorfor tager du selv point her??????
Avatar billede akl_gr Nybegynder
03. januar 2004 - 23:36 #7
fik kun kommentarer og slet ikke nogen svar jeg ikke allerede selv havde givet.
Avatar billede ird Praktikant
04. januar 2004 - 09:39 #8
Sikke noget vås! Kan se man ikke skal bruge tid på denne bruger en anden gang!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. januar 2004 - 09:42 #9
Spørgeren skriver klart og tydeligt at han er klar over at
"for at undgå at patronerne tørrer ind så jeg skal rense og
justere dem hver gang jeg skal udskrive fra den".

Det eneste du, ird, skriver, er hvordan man renser dem. Og det
ved han i forvejen.
Avatar billede akl_gr Nybegynder
04. januar 2004 - 15:07 #10
tak for opbakningen. Det var lige præcis sådan jeg opfattede situationen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. januar 2004 - 09:33 #11
Til gengæld var spm. ikke åbent særlig langt tid.....

Jeg mener at have læst, at man kan sætte et stykke tape over printhovedet (tag patronerne ud) med et lille strøj silicone (samme slags du bruger til gummilister i bilen).

Dette vil hjælpe med at forhindre dysserne i at tørre ud. Der er dog stadig en generel holdbarhed på blækket, så efter nogle måneder/år vil blækket alligevel tørre ud - men det kan intet forhindre.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. januar 2004 - 09:36 #12
...lidt søgen - denne ville jeg nok hellere prøve, frem for siliconen:

http://www.ink-refills-ink.com/1refilltips.htm

Tip nr. 7:
It's best to have two cartridges - when one runs out replace it with your 'spare' and then fill the spare at your leisure.  Store your spare in a zip-lock bag along with a damp paper towel to keep the printhead from drying out, and wrap saran wrap around the printhead (store both empty cartridge awaiting refilling and full refilled cartridges this way).

Det lyder rimelig uskadeligt - altså en gang vitawrap rundt om printhovedet, og ned i en plasticpose med patentlås.