Avatar billede epo_blackdevil Nybegynder
03. januar 2004 - 16:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Random funktion fra fler mapper

jeg ved ikke hvor besværligt dette er. har søgt på nettet og fundet nogle scripts men ingen af dem har kunnet det jeg har brug for.

jeg har brug for et der kan vise "dagens billede" billederne er opdelt i 15 mapper.
billederne er numereret med 3 tal. så f.eks. 003, 017, 175
Der er i øjeblikket 1096 billeder, der vil komme flere senere.
billederne ligger i jpg og gif formater.
hvis der er mulighed for at få lavet et thumbnail vil det klart være et stort plus!

nogen der kender en script der kan klare det der?

stil endelig spørgsmål hvis der er noget i er i tvivl om.
Avatar billede fangel Nybegynder
03. januar 2004 - 16:54 #1
ligger der andre mapper der hvor de 15 billede mapper ligger?

for så er det jo bare at rekursivt løbe gennem mapperne, smide alle billederne i et array, vælg et tilfældigt billede fra arrayet og vise dette...

Morten
Avatar billede epo_blackdevil Nybegynder
03. januar 2004 - 17:12 #2
billeder ligger i mapper. der er ingen mapper under billed mapperne.

ja det med arrya er en ok ide. men kan ikke overskue at smide 1098 billeder ind. vil tage en krig!

leder efter et script der bare tager billeder fra selve mappen vi billed nummeret
Avatar billede fangel Nybegynder
03. januar 2004 - 17:37 #3
mener ikke at _du_ skal smide det ind i et array, men at scriptet skal generer et array (og evt gemme dette til senere så det senere kan spare lidt tid)

dette gøres ved en rekursiv-kaldet funktion der crawler gennem mapperne... //tjek php.net's dokumentation for at se hvordan du løber gennem en mappe, lav så denne rekursiv (eller kig i kommentarene)

Morten
Avatar billede epo_blackdevil Nybegynder
03. januar 2004 - 18:05 #4
ohh, min fejl :P

kigger på det. takker
Avatar billede epo_blackdevil Nybegynder
03. januar 2004 - 20:25 #5
hmm ,det fattede jeg ikke meget af. kan ikke lave sådan noget selv :(

derfor jeg leder efter et færdig script
Avatar billede repsac Nybegynder
05. januar 2004 - 01:40 #6
epo_blackdevil: Det findes nok ikke.
Lær dig en smule PHP -- start evt. på www.webcafe.dk
Avatar billede epo_blackdevil Nybegynder
13. januar 2004 - 12:24 #7
så er det fikset :D