Avatar billede kufe Nybegynder
03. januar 2004 - 17:02 Der er 51 kommentarer og
1 løsning

Min pc gider ik gå på nettet

Når jeg åbner en ny side siger den bare at den ikke kan åbne den ønskede side. Når jeg så prøver på at logge på msn siger den at den er beskyttet bag en firewall og derfor ikke kan logge på. Computeren er også helt hoppet af på vores lokale netværk. Jeg har tjekket at alle netstik sidder i som de skal og det gør de. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede bredker Nybegynder
03. januar 2004 - 17:05 #1
brug lige det fix fromsej smed i dit andet spm
der var en linie der blev fixet som muligvis godt kan have forårsaget dette
Avatar billede kufe Nybegynder
03. januar 2004 - 17:07 #2
Det gør jeg lige ;)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
03. januar 2004 - 17:14 #3
bruger du stofanet?
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 00:46 #4
Nej har Bredbånd fra TDC
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 00:52 #5
Der var ik nogen af de fix jeg fik som virkede... er der andet jeg kan gøre for at få nettet til at virke?
Avatar billede bredker Nybegynder
04. januar 2004 - 00:55 #6
ved ikke om det virker , men det skader ikke

prøv med en Repair


1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"


http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 01:00 #7
Okay... men jeg mister ik nogle dokumenter, programmer eller lign. vel?
Avatar billede bredker Nybegynder
04. januar 2004 - 01:02 #8
ikke hvis du følger vejledningen
print den ud , så du har den ved hånden
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 01:05 #9
Heh... ik så godt. Har ik cden hjemme. Er der andre muligheder for at få det til at virke? :S
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. januar 2004 - 01:46 #10
Ok jeg har en idé som måske virker. Jeg spurgte dig om du havde stofanet, fordi så skulle vi have din proxy tilbage igen. Men nu har du bredbånd, så det er ikke grunden til at du ikke mere kan komme på.

Prøv lige at afinstallere dit IE og så installere det igen. http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;293907  her ser du hvordan du skal afinstallere det. MEN husk lige at hente en ny frisk intallation hjem til din computer. Den finder du her: http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84
Pøj pøj med det forsøg.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. januar 2004 - 01:48 #11
Men det bedste ville jo selvfølgelig være at du får fat i din originale cd, og bruger den til at foretage en repair med. Husk du ikke må låne den ud til andre, for den gælder jo kun til en maskine.
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 16:57 #12
Hmm.. på siden hvor der er guide til at afinstallere det står der ik noget om XP. Det er det styresystem jeg køre med. Det står i toppen af siden
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 16:59 #13
Nej har fundet det nu ;)
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 18:21 #14
Nu har jeg prøvet at slette min IE og geninstallere den igen. Men det virker stadig ikke. Er der andre ting jeg kan gøre for at få det til at virke? Giver 200 point til den der får skidtet til at virke!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. januar 2004 - 18:23 #15
Prøv lige at tjkke at msn ikke ligger i klassificeret zone. Det kan faktisk meget vel være det som er problemet. Tjek det lige
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 18:24 #16
Hvad vil det sige at det ligger i klassificeret zone? Og hvordan tjekker jeg det? Når jeg prøver at logge på msn siger den bare at jeg er beskyttet bag en firewall og derfor ik kan logge på
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 18:35 #17
Er du der?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. januar 2004 - 18:44 #18
jep. Gå i din browser - funktioner - internetindstillinger - fanebladet sikkerhed - marker klassificert zone - klik på webindstillinger.

Eller Start - kør - skriv: regedit og find denne sti: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Domains

Se om der ligger noget som stopper for msn.com ligger der en sådan mappe i regedit så slet den mappe.
Avatar billede axel573 Nybegynder
04. januar 2004 - 18:53 #19
PRØV AT GÅ I START-KØR OG SKRIV  CMD  ENTER  SÅ SKRIV  IPCONFIG/RELEASE  ENTER
SÅ SKRIV  IPCONFIG/RENEW  ENTER.
VIRKEDE HOS MIG UNDER WINDOWS 2000/XP
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 19:32 #20
Til aovergaard: Hmm... der ligger kun en fil som hedder "Standard". Ikke nogen andre filer
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 19:33 #21
Til axel573: Der sker ikke noget når jeg har skrevet IPCONFIG/RENEW. Skal der det?
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 19:34 #22
Jo nu skete der noget.. den siger der ikke kan oprettes forbindelse til DHCP-serveren
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 20:36 #23
Ved i hvad jeg skal gøre ved det?
Avatar billede kenp Novice
04. januar 2004 - 20:40 #24
Er du sikker på at dit netkort ikke er gået i stykker?
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 20:47 #25
Jep... det var i går hvor jeg fik nogen til at ordne min LOG. Der var en masse skrammel i som fik min pc til at gå i hak konstant. Det problem er også væk nu men nu gider den ikke gå på nettet.
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 20:50 #26
Når jeg så prøver at logge på MSN siger den at computeren er beskyttet bag en firewall som forhindre den i at forbinde til NET-messenger servicen.
Avatar billede kenp Novice
04. januar 2004 - 20:52 #27
og du har naturligvis sikret dig at du ikke har nogen firewall indstalleret! evt. prøv at fjerne dit netkort i enhedsorienterignen også genstart.
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 20:53 #28
Ja har ik nogen firewall installeret. Hvad skal jeg så gøre efter at jeg har fjernet netkortet og genstartet?
Avatar billede squashguy Nybegynder
04. januar 2004 - 20:59 #29
Prøv at fyre LSP-fixet af
http://www.cexx.org/lspfix.htm
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 21:00 #30
Har jeg allerede prøvet.. virkede desværre ik
Avatar billede squashguy Nybegynder
04. januar 2004 - 21:06 #31
Jeg ville også prøve kenps forslag med geninstallation af netkort
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 21:06 #32
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 21:04:24, on 04-01-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\logonui.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\LowLight.exe
C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Binaries\helpctr.exe
C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\HelpSvc.exe
C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\HelpHost.exe
C:\WINDOWS\System32\CMD.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Documents and Settings\Steffen Christiansen\Dokumenter\Gejl\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.coolsms.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechGalleryRepair] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechImageStudioTray] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Real.com (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab


Kan nogen se om der er noget i vejen i loggen?
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 21:08 #33
Ligger installationen normalt ik i XP?
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 21:09 #34
Altså til netkortet
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 21:21 #35
Det virker stadig ikke :(
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 21:23 #36
Andre forslag?
Avatar billede kenp Novice
04. januar 2004 - 21:23 #37
Det ligger normalt i enhedsorienteringen, du kan ikke finden den via hijackthis
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. januar 2004 - 21:26 #38
Der er i hvert tilfælde ikke noget galt i din log. Det er den dhcp som du skal have gang i. Så er det jo nok ikke lige mig som skal fortælle dig hvordan du gør det. *S*
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 21:26 #39
Jep.. har gjort det med netkortet. Nej det var via hijackthis jeg fik ordnet min log. Kunne bare godt være der stadig var noget som ikke var som det skulle være
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 21:27 #40
Hehe... ved jeg så ik noget om. Men er du sikker på at det er DHCP der er skyld i at den ik vil gå på nettet?
Avatar billede squashguy Nybegynder
04. januar 2004 - 21:28 #41
når du laver en ipconfig, har du så fået tildelt en ip?
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 21:31 #42
Sorry men har ik så godt styr på det med ipconfig :S Hvad skal jeg skrive når jeg har skrevet CMD?
Avatar billede kenp Novice
04. januar 2004 - 21:31 #43
ellers prøv at se om DHCP klienten køre!

højreklik denne computer ->administer ->tjenester og programmer ->tjenester -> se om dhcp klient køre
Avatar billede kenp Novice
04. januar 2004 - 21:31 #44
ipconfig /all
Avatar billede kenp Novice
04. januar 2004 - 21:32 #45
start ->kør ->cmd (tryk enter bagefter) ->ipconfig /all (enter)
Avatar billede bredker Nybegynder
04. januar 2004 - 21:32 #46
kufe>>du er vel ikke så heldig at bo i nærheden af en af de brugere der er gode til dette
med alt det vi har prøvet nu , var det nok løsningen at der var en af dem der selv kunne få maskinen i hånden
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 21:40 #47
DHCP klienten er aktiveret. Ved ikke om det har noget med det at gøre men under ipconfig /all  står der at IP-routing og WINS-proxy ikke er aktiveret. Har det noget at sige???
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 21:41 #48
Hmm.. bor i Børkop. Ligger mellem Vejle og Fredericia. Nogen af jer der bor i nerheden?
Avatar billede kenp Novice
04. januar 2004 - 21:44 #49
de skal heller ikke være aktiveret :)

du har vel ikke et andet netkort du kan prøve at putte i computeren? (det er nok aovergaard som bor tættest på *GG* ihvertfald af dem for er med idenne tråd), men et godt hit kunne være at du fik din cd-rom hjem så du kunne få lov til at køre den repair ;)
Avatar billede bredker Nybegynder
04. januar 2004 - 21:44 #50
ja det er lidt langt for mig , er fra den anden ende af landet
Avatar billede kufe Nybegynder
04. januar 2004 - 21:46 #51
Ja får sku lige fat i den cd og køre den repair. Ellers må der aku bare en format c: til... hvor kommer aovergaard da fra?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. januar 2004 - 22:21 #52
Ca. 1 tim. væk fra dig. *S*
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester

IT-JOB

Capgemini Danmark A/S

Microsoft AI Solution Architect

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

MLOps Engineer til opbygning af Forsvarets nye AI-platform

Octocube Games ApS

CIFI Developer

Everllence

Software Engineer