Avatar billede stiegl Nybegynder
09. januar 2004 - 17:42 Der er 5 kommentarer

Norton 2004 går ned ved start up

Jeg har lige installeret norton antivirus 2004 på min computer. Derefter ville jeg også installere det på min venindes... Det gik også fint, men når jeg åbner programmet, så lukker den bare ned efter ganske få sekunder... Altså så jeg slet ikke få lov at scanne harddisken for virus.
Jeg tror jeg har afinstalleret og installeret det op til 10 gange nu...
Det skal lige siges, at jeg godt kan få lov at scanne min venindes hd i fejlsikret tilstand.
I kan måske gå her ind og kigge:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/d4578f66d8f00a0188256d4e006aaa94/403677b1d88abe2788256d900078859c?OpenDocument&prod=Norton%20AntiVirus&ver=2004%20for%20Windows%202000/Me/98/XP&src=sg&pcode=nav&svy=&csm=no
Jeg har været derinde, men jeg synes ikke rigtig det hjælper mig!

Håber I kan hjælpe mig!!!

Stiegl
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. januar 2004 - 17:53 #1
Norton laver gode programmer, men de har næsten altid start vandskeligheder og forskellige bugs. 2004 er jo ret ny, og der vil gå lidt tid før den ikke giver problemer. 2003 havde samme problemer i starten.

Løsningen på problemet er at vente på opdateringer, samt at melde ind til norton om problemerne, så de kan rette dem
Avatar billede stiegl Nybegynder
09. januar 2004 - 18:15 #2
som du nok kan se, så er de allerede godt klar over problemerne...(linket). Der står også en beskrivelse af hvad man skal gøre... Men den virker bare ikke på min venindes comp!
Avatar billede geden123 Nybegynder
11. januar 2004 - 23:01 #3
Hej stiegl!

Jeg har løsningen på et spørgsmål du stillede for langt tid siden. Du fik ikke nogen brugbar løsning, men nu har jeg fundet en. Problemet gik på Windows stifinder der starter med at vise indholdet af "dokumenter" istedet for indholdet af eksempelvis c:\. Løsningen er at vælge egenskaber for genvejen til stifinderen og vælge fanebladet genvej. Her står genvejen som:
%SystemRoot%\explorer.exe
Der skal tilføjes noget ekstra:
%SystemRoot%\explorer.exe /e,C:\
Og vupti, starter stifinderen op i c:\ istedet for i dokumenter hvilket også pissede mig af...

Jeg håber du kan bruge svaret selv om at du for længst har lukket det pågældende spørgsmål.
Avatar billede stiegl Nybegynder
11. januar 2004 - 23:24 #4
Til Geden123

Jeg takker for svaret, men der har allerede været en, der har givet mig den samme løsning som dig. Kan ikke lige huske om det var den samme måde eller hvad. I hvert fald det samme resultat. Jeg prøvede som du beskrev, og det virkede når jeg trykkede på ikonet.... Men ikke når jeg trykkede på den midterste tast på min mus, som linker til Stifinder... Så starter den automatisk i "Windows" mappen. Det var egentlig det, jeg ville frem til....
Men ellers tak for svaret.
Avatar billede geden123 Nybegynder
12. januar 2004 - 15:39 #5
Det var så lidt. Jeg var så glad da jeg fandt en løsning, at jeg synes den skulle deles med andre der har døjet med samme problem.