Avatar billede omen Nybegynder
14. januar 2004 - 19:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ListView, ImageList problemer

Jeg har en ImageList, og har tilføjet et enkelt billede. Jeg tilføjer en ListView.
Min ListView har en proptery der hedder LargeImageList, og vælger min ImageList. Jeg sætter ögså View til LargeIcon.
Jeg tilføjer så en item til min ListView, og den item har en property der hedder ImageIndex, og den sætter jeg så til det ene billede fra min ImageList.
På min Form og ListView, kan jeg nydeligt se hvordan min item får et ikon tilsat... men da jeg vælger Debug-Start og kører programmet, er der intet ikon på min ListView.
Så altså den viser kun ikoner ved design-time, men ikke ved runtime.
Nogen der ved hvad det kan være? På forhånd tak!
Avatar billede magune Nybegynder
18. maj 2004 - 14:10 #1
Sætter du ImageIndex til 0? Det ville jo være første billede!

GAa
Avatar billede magune Nybegynder
18. maj 2004 - 14:19 #2
Jeg har netop prøvet det du forsøger. På ListView'en skal View-property sættes til LargeIcon - og du kan jo forsøge at checke om dette også er tilfældet ved at sætte et breakpoint - og så inspicere din listview på runtime. Måske sætter du View-property på eet eller andet tidspunkt, og som du beskriver det kan netop den lun vises i "LargeIcon"-mode.

GAa