Avatar billede jakobsynder Nybegynder
19. januar 2004 - 14:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

smtp class fra Zend

Klasse omtalt i titel: http://www.zend.com/codex.php?id=347&single=1

Hvis man forsøger at sende en mail til en adresse der ikke eksisterer, halter den og sender ikke resten. Den melder dog ikke fejl eller noget.

Er det noget man kan gøre noget ved?

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2004 - 14:38 #1
hvis du bruger det til et nyhedsbrev's system eller ligende, kunne du jo sikre dig ved at brugeren skal aktivere sin bruger ud fra en email du sender. Hvis brugeren har aktiveret sin bruger, ved du også at emailadressen eksisterer.
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
19. januar 2004 - 14:44 #2
En god ide, men desværre lidt for usikker en løsning.
Hvis en bruger tilmelder sig, aktiverer sig og den gyldige adresse senere bliver ugyldig, har jeg et problem.

Det optimale ville være hvis en ugyldig adresse blot kunne ignoreres.
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
19. januar 2004 - 15:40 #3
Kommunikation med SMTP er ikke lige noget jeg har den store erfaring med, men jeg har siddet og kigget igennem hvad der bliver returneret osv, og tror jeg vil prøve at kode en klasse selv, som sletter/markerer den ugyldige adresse og genetablerer forbindelsen.

Problemet er nu blot, kan man "stole" på de koder man får returneret fra smtp serveren? Er der nogle standarder eller...?

Jeg får f.eks. en:
"554 Error: no valid recipients"
- og derefter en:
"221 Error: I can break rules, too. Goodbye."
- hvilket lukker forbindelsen.

Håber nogen forstår hvad jeg mener? =)
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
19. januar 2004 - 15:42 #4
Argh, sikke noget volapyk...
Det jeg mener er, at lige nu sidder jeg og tester med smtp.mail.dk, men hvis nu jeg skifter (hvilket jeg gør inden længe), er jeg så nødt til at tilpasse klassen eller vil det som udgangspunkt være den samme type fejlmeddelelse?
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
20. januar 2004 - 12:57 #5
Fik info andetsteds så jeg lukker spørgsmålet.
Opsummering: Jeps, der er nogle standarder som jeg er ved at sætte mig ind i.
Ellers tak for hjælpen.
cypermann >> Du må lige lægge et svar hvis du vil have points for dit forslag.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2004 - 13:00 #6
Teksten i koderne kan du ikke på nogen måde stole på. Tallet bør være det samme, i de fleste situationer.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2004 - 13:01 #7
Alle retur-koderne kan findes på http://www.faqs.org/rfcs/rfc821.html
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2004 - 13:41 #8
behold du bare de points jakobsnyder :)
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
20. januar 2004 - 13:53 #9
sandbox >> Jeps.
cypermann >> Tak.
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2004 - 17:18 #10
Da jeg selv kom i samme problem i formiddags, fandt jeg dette hos zend.
Så har du ikke løst problemet, kunne dette være en mulighed.
http://www.zend.com/codex.php?id=449&single=1

Fyr den af inden du afsender dine mails, på de adresser der skal modtage din email.
Hvis den ikke bliver true, kan du jo bare tage de mails fra, og derefter sende emailen.
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2004 - 22:00 #11
Argh. Nu er jeg snart træt af at se alle de mailadressetjekkere, der ikke kan finde ud af, at + er et gyldigt tegn i brugerdelen af en emailadresse.