Avatar billede rasmusd Praktikant
20. januar 2004 - 13:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Automatisk udprintning af reservationsark

Hej , Jeg har glemt en del om excel i løbet af bare et års tid !!

Er der en der kan hjælpe mig på vej til at lave et ark, hvor reservationsskemaet der skal printes ud ligger i mappe 2 og det er få celler der skal ændres til hvert udprint.

der skal i mappe 1 være mulighed for at vælge hvilken uge det drejer sig om, hvor mange uger frem, og så skal man kunne angive overskrift til hvert ark, Eks. Video1 , hvor der så skal komme det antal ark ud med ændret uge nr. og med mulighed for at kunne skrive flere overskrifter i mappe 1 og at alle overskrifter kommer ud med ændrede uge nr.

Jeg ved det er lidt svært at forklare, men jeg vil gerne uddybe hvis det er.

Mvh. RASD
Avatar billede jqrn Mester
25. januar 2004 - 19:33 #1
Jeg forstår vist ikke helt spørgsmålet...

ark 2 dækker reservationer i 1 uge.
I ark 1 angiver man så
- første uge (a)
- antal uge (b)
- en overskrift (c)
og får nu printet b ark hvor overskriften er c og der desuden er en tekst med uge nummeret startende med a på den første side og sluttende med a+b på den sidste side.

Er dette hvad du ønsker?
Avatar billede rasmusd Praktikant
25. januar 2004 - 19:51 #2
Ja lige præcis. gerne hvor der er op til 10 forskellige overskrifter (C) .

Mvh. Rasmusd
Avatar billede jqrn Mester
25. januar 2004 - 20:07 #3
Jeg kan godt lave en løsning der virker - det kan gøres enkelt og gennemskueligt, men jeg vil ikke kaste mig ud i noget meget elegant. Vil det være interressant?

Hvis der angives 10 overskrifter hvad skal der så ske? Skal der stå 10 overskrifter på hver side eller skal det hele printes med overskrift 1, dernæst det hele med overskrift 2 osv?

Hvor mange uger (b) er det relevant at have som maksimum?
Avatar billede jqrn Mester
25. januar 2004 - 20:35 #4
Jeg har lavet flg:

Ark 1:
B1    input felt der angiver første uge
B2    input felt der angiver overskrift
A5    =B1
A6    =A5+1
A7    kopier A6
A8
…
fortsæt til du har uger nok/rigeligt.

Ark 2 skal indeholde mange uger under hinanden, så mange at du har nok.
Når du starter på et skema for en ny uge laver du et sideskift, så hver uge er en side.

Du starter med:
A1    =SAMMENKÆDNING("Uge ";Ark1!A5)
A2    =Ark1!$B$2

Herunder laver du skemaet for en uge.
Når du er klar til en ny uge indsætter du sideskift og kopierer ugeskemaet.
Jeg er nået til række 21 hvor jeg skriver
A21    =SAMMENKÆDNING("Uge ";Ark1!A6)
A22    =Ark1!$B$2

Så det er NÆSTEN magen til A1 og A2. Fortsæt for de øvrige uger.

Nu har du mange ugeskemaer, for mange. Så når du skriver ud, angiver du hvormange sider du vil have skrevet, svarende til antal uger.

Hvis du vil have en ny overskrift retter du i Ark1, celle B2 og printer påny.

Det er jo faktisk ret enkelt ikke sandt? :-)
Avatar billede rasmusd Praktikant
25. januar 2004 - 21:13 #5
Ja ok, jeg havde tænkt mig noget med en autmatisk generering af tingene.

Jeg har selv lavet den løsning med at sætte ind på den måde du angiver, men folk har ikke været så aktive nu her.
Jeg takker for hjælpen og den tid du har gidet at bruge.
Mvh. Rasmusd
Avatar billede jqrn Mester
26. januar 2004 - 17:54 #6
Jeg forstår ikke hvorfor du vil have det mere automatisk. Dette er så enkelt at mange vil kunne tilrette og videreudvikle det sidenhen.
Synes du ikke jeg har svaret på det du spørger om?
Avatar billede rasmusd Praktikant
26. januar 2004 - 19:59 #7
Jo, og jeg mente at jeg havde givet point, men det har jeg da gjort nu.

Tak for hjælpen.

Rasmusd
Avatar billede jqrn Mester
27. januar 2004 - 14:55 #8
tak.