Avatar billede caturn Nybegynder
20. januar 2004 - 16:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

sammensætte streng af int og tekst

Hej!

Jeg er igang med at lave et spil i SDL.
Her er man en 2d mand der går rundt i nogle baner.
Den skal så vise billeder af manden efter hvad der sker i spillet.
For eksempel kunne en billedfil hedde: mand1.bmp
Når mand1.bmp skal kaldes så ville jeg gerne har lavet en char hvor der først står mand så en int og så .bmp.
Ligesom hvis nu det var med cout hvor det ville se sådan ud:
cout << "mand" << tal << ".bmp";
Det skal bare sættes ind i en char istedet som så skal kaldes af
billede = SDL_LoadBMP(char);

Håber I kan hjælpe!
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2004 - 16:17 #1
char navn[20];
sprintf(navn,"mand%d.bmp",tal);
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2004 - 16:20 #2
Eller mere C++'sk:

ostringstream navn;
navn << "mand" << tal << ".bmp";

hvor navn.str() så indeholder strengen.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. februar 2004 - 22:40 #3
Lukke tid ?
Avatar billede caturn Nybegynder
16. februar 2004 - 22:56 #4
Jo undskyld, jeg har haft travlt med noget andet i et stykke tid og havde helt glemt det her spørgsmål.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester