Avatar billede dm-bm Nybegynder
24. januar 2004 - 20:14 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Webspeed er ringe

Jeg har en nyformateret computer, ingenting udover MSN og ICQ kørende.. min forbindelse er en 512/128

Se så her:
http://dmbm.subnet.dk/webspeedsux.JPG

Edder mame for ringe.. der er ofte ret meget belastning på webspeed centralerne. En ping på 2-300 på en surftown server er ikke unormalt. Det er da for vildt!
Så til dem der skal til at oprette internet forbindelse og ikke ved hvad de skal vælge... Find noget andet end webspeed og måske også andre former for kabelnet.. :o/
Avatar billede nse Nybegynder
24. januar 2004 - 20:17 #1
Jeg bor i Århus og har også en 512/128 og den virker upåklageligt..
Avatar billede dm-bm Nybegynder
24. januar 2004 - 20:20 #2
Jeg kender en del med samme problem som mig. Der har ikke været noget fra jeg oprettede det i august og så frem til midten af december, hvor det var helt galt hver dag i dagtimerne.
Har snakket med en supporter, og han sagde at han kunne se at min central var meget belastet. Han kunne ikke svare på hvornår den blev opgraderet. :o/
Avatar billede -bom- Nybegynder
24. januar 2004 - 20:28 #3
Hvad med at teste din linie i stedet for at tro på at highping = dårlig linie.
lav en ftp Download / upload test overholder den ikke dine spec. skal du klage.

For at undersøge om hastigheden er høj nok, kan du up- og downloade nogle filer fra TDC test-server på ½ Mb, 1 Mb eller 5 Mb, alt afhængig af hvilken forbindelse du har.
Cmd
Ftp
Open ftptest1.tele.dk
anonymous
1@1.com eller en rigtig E-Mail
cd pub
get 1Mtest.rnd eller (500Ktest.rnd 5Mtest.rnd) HUSK store/små bogstaver.

Forbindelse  Hastighed Kb/sek 
128
ca. 10-12

256  ca. 23-25 
512  ca. 47-50 
1024  ca. 97-100 
2048  ca. 197-200 

 

cd upload
put 1Mtest.rnd (navnet på den fil der er hentet)

PS: Gentag testene nogle gange
Avatar billede -bom- Nybegynder
24. januar 2004 - 20:30 #4
din Download skulle gerne være mellem 47-50 Kb/sec
og upload 10-12 Kb/sec
Avatar billede henrik6666 Nybegynder
24. januar 2004 - 20:30 #5
http://www.eksperten.dk/spm/454373

Lige i dette øjeblik kører det mega sløvt !!!
Avatar billede henrik6666 Nybegynder
24. januar 2004 - 20:36 #6
Hvis du tager den test jeg referer til i linket vil du sikkert erfare at din connection er upåklagelig go' men testen har også været nede i nogle dage ..og jeg funderer lidt over om der er pillet ved den!?!?

Her er resultatet før "testen har været nede i nogle dage" :

ftp> get 500Ktest.rnd
200 PORT command successful.
150 Opening BINARY mode data connection for 500Ktest.rnd (512000 bytes).
451 Transfer aborted.  Broken pipe
ftp: 111496 byte modtaget i 62,95 sekunder 1,77 ved Kbyte/sek.
ftp> get 500Ktest.rnd
200 PORT command successful.
150 Opening BINARY mode data connection for 500Ktest.rnd (512000 bytes).
451 Transfer aborted.  Broken pipe
ftp: 69504 byte modtaget i 61,56 sekunder 1,13 ved Kbyte/sek.
ftp> get 500Ktest.rnd
200 PORT command successful.
150 Opening BINARY mode data connection for 500Ktest.rnd (512000 bytes).
451 Transfer aborted.  Broken pipe
ftp: 69504 byte modtaget i 61,64 sekunder 1,13 ved Kbyte/sek.
ftp> get 500Ktest.rnd
200 PORT command successful.
150 Opening BINARY mode data connection for 500Ktest.rnd (512000 bytes).
451 Transfer aborted.  Broken pipe
ftp: 105704 byte modtaget i 62,70 sekunder 1,69 ved Kbyte/sek.
ftp> get 500Ktest.rnd
200 PORT command successful.
150 Opening BINARY mode data connection for 500Ktest.rnd (512000 bytes).
451 Transfer aborted.  Broken pipe
ftp: 111496 byte modtaget i 63,05 sekunder 1,77 ved Kbyte/sek.

Kan kun sige en ting : Hmmmmmmmmmmmmmmmm
Avatar billede henrik6666 Nybegynder
24. januar 2004 - 20:44 #7
Loggede lige på på en spil server hvor pingen lå på lidt over 700 ms hvor den ellers i årevis har ligget på henholdsvis 16 og 31 ms ..

Så jeg kan kun gi' dig ret! Webspeed er for ringe og det nytter ikke at ringe over 20 gange ..
Avatar billede -bom- Nybegynder
24. januar 2004 - 20:51 #8
Det kan jo lige så godt være at der er problemer på spilleserverne.

men jeg kan godt se problemet.
Selv kører jeg med en erhverv's linie og har ingen problemer ej heller med CS
Avatar billede dm-bm Nybegynder
24. januar 2004 - 21:01 #9
Den test i snakker om har jeg taget.. min UP/Down stream er fin.. 59.50 og 13.7 ca.

Men det er min ping der er styg. Jeg spillede en nat hvor flere havde ping på 10-30 stykker og de værste var på knap 100.. bortset fra min som var på ca 230. Og det er på en dansk surftown server hvor jeg førhen havde en ping på ca. 30-40.

Til -bom- > "Hvad med at teste din linie i stedet for at tro på at highping = dårlig linie." Ehm... se nu lige her.... : "Har snakket med en supporter, og han sagde at han kunne se at min central var meget belastet."
Avatar billede chalde Seniormester
24. januar 2004 - 21:18 #10
Kender også flere med webspeed der har mange problemer. Ikke kun ping, men også gentagne afbrydelser.
Avatar billede -bom- Nybegynder
24. januar 2004 - 21:29 #11
dm-bm --> Sry havde ikke lige læst.
Avatar billede henrik6666 Nybegynder
24. januar 2004 - 21:43 #12
Central ..nogen der kan forklare 'ordet' og betyder det at man får samme problemer hvis man skifter ISP ?
Avatar billede dm-bm Nybegynder
26. januar 2004 - 20:50 #13
chalde -> Ja, det har jeg også oplevet på et tidspunkt ca. 3 gange om ugen i en måned på et tidspunkt. Det var kun i ½-2 timer ad gangen, men det kan man bare ikke bruge til noget.

-bom- -> ;P

henrik6666 -> Ved ikke helt hvordan med de centraler, andet end at det må være nogle punkter rundt omkring der forbinder de forskellige afdelinger af deres net. Ved ikke om de er fælles for udbyderne eller hvordan.
Avatar billede henrik6666 Nybegynder
27. januar 2004 - 13:30 #14
Jeg ved ikke om det var for at slippe for mit brok men jeg fik besøg af en tekniker igen og nu kører det igen upåklageligt. Jeg fik et tlf nummer jeg kunne ringe til hvis der inden for et par dage skulle opstå problemer igen så helt ringe er Webspeed vel ikke ..
Avatar billede -bom- Nybegynder
27. januar 2004 - 22:27 #15
Central.  ordet stammer helt tilbage fra den gamle analog telefon's tid.
en central var den gang samlings punkter, forstærker, og helt tilbage der hvor 'damerne' sad og patchede tlf. samtalerne igennem omstillings bordet.

Det eneste centralen gør i dag er at fordele/forstærke leder/signaler ud til mindre fordeler dåser for tilsidst at havne hos os.

"alle" ISP'er er på tdc centraler

Ikke Sonofon hvis man kører FWA
Avatar billede -bom- Nybegynder
27. januar 2004 - 22:28 #16
PS: det er hvad jeg er blevet fortalt af en TDC-mand.
Avatar billede dm-bm Nybegynder
03. februar 2004 - 20:28 #17
Lukket
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester