Avatar billede qdh Nybegynder
24. januar 2001 - 20:39 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Problemer med mysql

Dav.

Jeg har installeret mysql, og har oprettet en bruger i winmysql.

Lad os sige brugeren hedder \"kat\" og har passwordet \"hund\".

Så gik jeg ind i ms-dos, og kom ind i mappen c:\\mysql\\bin og skrev mysqladmin -u kat password hund - for at ændre passwordet til hund.

Men den skriver:

connect to server at \'localhost\' failed
error: \'Access denied for user: \'kat@localhost\' <using password: NO>\'

Jeg håber virkelig nogen vil hjælpe mig??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. januar 2001 - 22:36 #1
mysqladmin -u kat -p gammelpassword password nytpassword

(tror jeg nok...)
Avatar billede lojmann Nybegynder
25. januar 2001 - 08:09 #2
Naj....

mysqladmin -u kat -p gammelpassword password

Og her, kommer der så:
Enter password:
Re-type password:

:)
Avatar billede lojmann Nybegynder
25. januar 2001 - 08:10 #3
Hvis der IKKE er noget password, så skal du bare fjerne \"gammelpassword\" :)
Avatar billede qdh Nybegynder
25. januar 2001 - 20:29 #4
Nu kommer der en ny fejl:

Når jeg har skrevet det, kan jeg stadig ikke connecte til mysql via phpmyadmin (i internet explorer)

Nu har jeg da fået det til at virke som lojmann skrev...
Avatar billede jd Nybegynder
25. januar 2001 - 20:36 #5
Kan du bestemme dig - virker det med lojmann\'s eller ej? :)
Avatar billede qdh Nybegynder
25. januar 2001 - 20:40 #6
jeg kunne godt få lojmanns til at virke, men jeg kan stadig ikke connecte til mysql via phpmyadmin eller i et php-script!!!
Avatar billede jd Nybegynder
25. januar 2001 - 20:43 #7
...okay...for du nogen fejlmeddelelser ?
Avatar billede qdh Nybegynder
25. januar 2001 - 20:45 #8
den skriver:

Fatal error: Call to unsupported or undefined function mysql_connect() in lib.inc.php on line 255

dette er på phpmyadmin
Avatar billede jd Nybegynder
25. januar 2001 - 20:48 #9
Du kører PHP3, og har ikke slåt MySQL-support til i php.ini !?
Fjern ; foran den linie i php.ini der ser nogenlunde sådan ud::

;extension=php_mysql.dll

- Jonas Delfs
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2001 - 00:12 #10
Der er ikke nogen grund til at stille det samme spørgsmål 2 gange..

http://www.eksperten.dk/spm/45689
Avatar billede qdh Nybegynder
26. januar 2001 - 13:02 #11
el_barto -> Nej, men så var jeg sikker på, at det blev set.

Det har jo både noget med mysql og php at gøre.

men ellers har du ret :-)
Avatar billede qdh Nybegynder
26. januar 2001 - 13:03 #12
jd -> det virker stadig ikke

Avatar billede jd Nybegynder
27. januar 2001 - 20:44 #13
Det skal det gøre! Hvis du altså har installeret mysql korrekt!

Og så skal du jo lige huske at genstarte Apache før ændringerne træder i kraft!
Avatar billede lojmann Nybegynder
31. januar 2001 - 23:46 #14
Sker her snart noget?
Avatar billede jd Nybegynder
01. februar 2001 - 11:31 #15
...det vil jeg også gerne vide...?
Avatar billede qdh Nybegynder
04. februar 2001 - 11:42 #16
Nu får jeg en ny fejlmeddelelse - passwordet er det samme i phpmyadmin som jeg lavede i dos i mysqladmin

---------------------------------------------

Unauthorized
This server could not verify that you are authorized to access the document requested. Either you supplied the wrong credentials (e.g., bad password), or your browser doesn\'t understand how to supply the credentials required.

Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

--------------------------------------------------

Apache/1.3.12 Server at http://localhost Port 80

Hvad er der galt ??
Avatar billede qdh Nybegynder
04. februar 2001 - 11:43 #17
fejlmeddelelsen kommer i internet explorer når jeg åbner phpmyadmin
Avatar billede qdh Nybegynder
04. februar 2001 - 17:06 #18
Nu har jeg fået det til at virke.

Da jeg havde rodet med mysqladmin og mysql 10 millioner gange blev jeg træt af det hele og downloadede php4, jeg fandt ud af, at det har indbygget mysql-support og nu virker det.

Så derfor har jeg besluttet at give mig selv pointene, da ingen af jeres svar fik det til at virke.

Hvis det er muligt vil jeg give jer som har svaret 20 point hver :-)
Avatar billede jd Nybegynder
04. februar 2001 - 17:56 #19
Der ER muligt...og du fik da det korrekte svar i de 2 første indlæg !?