Avatar billede jsoftware Nybegynder
27. januar 2004 - 22:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

VCore på 2,14 volt?

jeg har et gammelt asus a7v266-c med en amd athlon xp "palamino" 1800+ på. det virker for det meste fint men nogle gange går den sort og er træls i en halv time. så skal jeg trække strømmen og lade den stå. men nu her fandt jeg ud af at min vcore ligger på 2.14V?!?!? og min 12+ ligger en del over det normale 12 v. kan det være årsag til ustabilitet?

jeg har ikke overclocket noget eller rettet på indstillinger. min vcore er sat til 1.70 v i bios og på bundkort. hva dælen kan jeg gøre?
Avatar billede jsoftware Nybegynder
27. januar 2004 - 22:16 #1
her er lige et billede
http://graesdal.dk/volt.jpg
Avatar billede gl.k. Nybegynder
29. januar 2004 - 10:20 #2
Jeg vil mene normal Vcore for din CPU er 1,5 V.
Sæt Vcore ned. Kan godt være, at dit bios ikke kan genkende din CPU, så må du prøve at få din Vcore ned med jumperne.
mvh
Avatar billede gl.k. Nybegynder
29. januar 2004 - 17:54 #3
Korrektur og undskylder : Palamino har en 1,75Vcore...
Har du prøvet at søge "palamino 1800+" på Google (under Grupper evt.)?
mvh
Avatar billede jsoftware Nybegynder
29. januar 2004 - 19:41 #4
jamen problemet er netop at jeg ikke kan ændre på vcoren men lige nu har spørgsmålet ikke meget relevans da mit bundkort er brændt af..

jeg takker alligevel for opmærksomheden
Avatar billede gl.k. Nybegynder
30. januar 2004 - 11:07 #5
feel sorry for you...
gi´dig selv 30pts. Så får du et lille plaster på såret... :-\
mvh
Avatar billede gl.k. Nybegynder
08. marts 2004 - 23:45 #6
acc. svar