29. januar 2004 - 14:48Der er
27 kommentarer og 2 løsninger
TDC vs Tiscali
Hej eksperter
Et kort spørgsmål, hvad er forskellen på opkoblingsformen fra TDC og TIscali???
Jeg har hørt at hvis man for en adsl linie fra TDC Proaccces kan man sagtens sætte det direkte i en ethernet port. men ikke hvis man har Tiscali, så skal man bruge en af deres routere, eller ihvertfald en som understøtter ATM, hvad er forskellen???
I dette særtema om aspekter af AI ser vi på skiftet fra sprogmodeller til AI-agenter, og hvordan virksomheder kan navigere i spændet mellem teknologisk hastighed og behovet for menneskelig kontrol.
Hos både CyberCity og Tiscali får du en router. Men er da også godt. Så går der bare et stik fra routeren til ethernet-porten eller evt. til en switching hub som fordeler forbindelsen mellem flere computere (altså man kan tilslutte flere ethernet-kabler).
Jeg kender en der har haft Tiscali, og det fungerede vidst ikke helt optimalt. Han mistede tit forbindelsen og skulle ringe op og den slags. Til gengæld kan TDC slet ikke finde ud af at sætte ADSL linier op, i hvert fald ikke hos de af mine venner der har prøvet.
ATM = RJ11 kabel ETHERNET = RJ45 kabel (et netværkskabel)
Ved tdc's forbindelser kan du kun have 1 computer på... Og hvis du vil have flere på, skal du betale x antal kroner per computer.
Ved tiscali eller cybercity kan du sætte så mange computere på du vil uden det koster extra. Og du får en router med som gør det samme som den løsning du får fra tdc.
Det er rigtigt... Men så skal han selv købe en router... Og da man får sådan en gratis med fra tiscali og cybercity... Så ville jeg klart vælge en af de 2 istedet.
Øh nej... Det er 2 forskellige afdelinger... Du siger jo heller ikke til din ejendomsmægler at han er en idiot, fordi IKEA ikke kan finde din sofa vel???
Men glem det nu bare og lad spørgsmålet komme tilbage til det, det handler om.
Jeg ville også klart anbefale CyberCity. Tiscali alias Image.dk alias WorldOnline alias ??? har helt tilbage fra modem-tiden ikke lavet særligt fikse løsninger.
For at være lidt seriøs, så har jeg p.t hos tiscali( fast ip), men vil meget gerne køre udenom deres router da den ikke tillader Ipsec Pass-through... Jeg vil så sætte den direkte i min firewall( www.smoothwall.org ), og jeg sammenlignede tiscali med TDc Proacces, da jeg ved at deres linier kan man sætte direkte i en Nic.
pro@ccess er nice, mit har været 100% stabilt siden jeg fik det for 3-4 år siden. det eneste problem er at hvis man vil have ændret noget i routeren skal tdc gøre det for 995 kr pr gang. ellers skal du købe din egen hos nogen af de andre har du fuld adgang til din router lånte router.
kommer an på hvilken form for VPN det er... Men når edske har problemer med det, så er det nok fordi den form for vpn HAN kører ikke kan nattes... Derfor skal han have en global IP til sin firewall.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.