Avatar billede nido2003 Nybegynder
01. februar 2004 - 18:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Begrænse brugere til at kunne installere programmer

Hvordan begrænser man brugere i WinXP så de ikke kan installere nogle programmer.

Er der nogen måde man kan fordele "kvota" adgangen til drev, så en bruger kun har adgang til at skrive fx 20 MB til C-drevet, men en anden har fuld adgang.

Kan man begrænse en bruger, således at det ikke er muligt at kopiere/installere mere end et hvis antal MB ad gangen, men at det stadig er muligt at kopiere/installere mange små ting til c-drevet.

På forhånd tak

/nido
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. februar 2004 - 18:14 #1
Start-kør, skriv cmd og skriv derinde: control userpasswords2
om du kan bruge de muligheder der
Avatar billede serverservice Praktikant
01. februar 2004 - 18:23 #2
Du kan nemt gøre det med quotas at begrænse diskplads til hver bruger. Lidt en ulempe idet du sikkert skal forøge det igen senere.
har du tænkt på at begrænse installation generelt?
Avatar billede serverservice Praktikant
01. februar 2004 - 18:29 #3
Diskquotas (findes hvis du har Ntfs)
Når du har oprettet brugerne tager du egenskaber på dit drev vælger-enable quotas - quota entry-new entry: Her opretter du quotas for hver bruger..ok?
Avatar billede nido2003 Nybegynder
01. februar 2004 - 18:39 #4
Kan man ikke begrænse adgangen hvis XP er installeret under Fat32
Avatar billede serverservice Praktikant
01. februar 2004 - 18:46 #5
nej, men så skal du bare konvertere dit drev til ntfs:jvf hjælp :convert
Avatar billede devilinheaven Nybegynder
11. november 2005 - 20:15 #6
gæstekonto kan ikke installere programmer
Avatar billede devilinheaven Nybegynder
02. februar 2013 - 15:07 #7
Kom med et svar og jeg acceptere.