Avatar billede cyberjesus Nybegynder
03. februar 2004 - 16:18 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

USB problem

Jeg har en Hp printer, som sidder tilsluttet en USBport, og maskinen kører win98.

Problemet er at jeg gerne skulle kommunikere med et DOS program og skrive ud. Men da programmet jo som regel arbejder med LPT1: osv... sååå er man jo lidt på den .. hva gør jeg ??

CJ
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
03. februar 2004 - 16:22 #1
En mulighed er, at share printeren på din maskine. Giv den f.eks. share name printer.

Så opretter du en virtuel parallel-port fra en command prompt med kommandoen:

net use lpt2 \\localhost\printer

Så kan du printe til lpt2
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
03. februar 2004 - 16:25 #2
Hvis det ikke virker med \\localhost\printer så erstat localhost med dit maskinnavn

Og hvis du vil have den til at connecte på den måde hver gang, så udvid kommandoen til:

net use lpt2 \\localhost\printer /persistent:yes

Åh ja - og printer sharing er selvfølgelig fra Control Panel - Printers.
Højreklik den ønskede printer og vælg sharing - hvis ikke sharing er en valgmulighed, skal du installere file and printer sharing fra din Windows 98 CD.
Det er under Control Panel - Add/remove programs, men jeg kan ikke huske hvor (det er nogle år siden, jeg sidst har set en 98)...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. februar 2004 - 11:51 #3
Skyttegaards løsning lyder fornuftig. Det bør være første forsøg.

Virker det ikke, eller er det for indviklet, kan dette program formentlig også hjælpe:
http://www.lerup.com/printfile/
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
18. marts 2004 - 10:27 #4
Kom du videre??