03. februar 2004 - 17:20
Der er
2 kommentarer
Kombinering af 2 felt i en Outlook formular
Hej,
Har et lille problem som jeg håber I kan hjælpe mig med. Jeg har oprettet en outlookformular, hvor jeg har et rullepanel som indeholder navne på forskellige institutioner, som brugerne kan vælge fra.
Jeg kunne godt tænke mig at oprette felter som indeholder adresser og tlfnummer på de enkelte institutioner, således at hvis du vælger institution A du finder den automatisk A adresse og tlfnr. og smider ind i de nye feltet - er det muligt??
Hilsen
Len
04. februar 2004 - 07:35
#1
Jeg forestiller mig, at du med rullepanel mener combobox. Jeg ville så lave en combobox_change event, som medførte, at de øvrige felter blev udfyldt.
Eksempel:
Private Sub combobox1_change()
Select Case combobox1
Case Institution1
Text1 = "Adresse1"
Text2 = "Telefonnummer"
Case Institution2
etc...
end select
end sub
Det kan gøres på mange måder, men dette er en relativt overskuelig en. Du kan samtidig sætte Text1.enabled = false, så kan man kun vælge institution fra listen og ikke selv udfylde de øvrige felter.
/l3kris