Avatar billede len Nybegynder
03. februar 2004 - 22:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brugen af Rullepanel (kombiboxe) i en outlookformular

Hej,

Har et lille problem som jeg håber I kan hjælpe mig med. Jeg har oprettet en outlookformular, hvor jeg har et rullepanel som indeholder navne på forskellige institutioner, som brugerne kan vælge fra.

Jeg kunne godt tænke mig at oprette felter som indeholder adresser og tlfnummer på de enkelte institutioner, således at hvis du vælger institution A du finder den automatisk A adresse og tlfnr. og smider ind i de nye feltet - er det muligt??

Hilsen

Len
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2004 - 22:50 #1
Jeg fandt denne kode, i et formular eksempel jeg har fra bogen Building applications with outlook 2000.

Adressebogen åbnes, og det valge navn indsættes i et textfelt.Måske kan du bruge opskriften til at komme videre med.

Sub GetRecipients_Click
Address "CDORecipients","Recipients"
End Sub

'*********************************************************************
'Custom Procedure: Address
'Purpose: Display MAPI Address Book, allow user to select
'recipients, and then place recipient names in UD field.
'Aruguments: strUDFieldName, strShortName
'Returns: N/A
'*********************************************************************
Sub Address(strUDFieldName, strShortName)
        Dim i
        Dim strRecip
        On Error Resume Next
        strDialogCaption = "Select " & strUDFieldName
        Set objCDO = Application.CreateObject("MAPI.Session")
        'Piggyback on existing Outlook session
        objCDO.Logon "", "", False, False, 0
        If Err Then
                MsgBox "Could not establish CDO session!", vbCritical
        End If
        Set Recips = objCDO.AddressBook(Nothing, _
                strDialogCaption, False, True, 1, strShortName, "", "", 0)
        'These recipients have been resolved by forceResolution argument above
        If Not Err Then
                For i = 1 To Recips.Count
                        strRecip = strRecip & Recips(i).Name & "; "
                Next
                If strRecip <> "" Then
                        strRecip = Left(strRecip, Len(strRecip)-2)
                        Userproperties(strUDFieldName) = strRecip
                End If
        objCDO.Logoff
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2004 - 23:12 #2
Avatar billede len Nybegynder
03. februar 2004 - 23:24 #3
Hejsa hov-sa, jeg vil skynde mig kigge på det ..

vender tilbage..