04. februar 2004 - 17:09Der er
5 kommentarer og 1 løsning
Vindue der glider ind/ud af skærmbilledet
I et plug-in jeg er ved at skrive bruger jeg følgende kode til få programmet til at glide ud af skærmen:
void QCDSlideOut() { RECT rcPlayer; GetWindowRect(hwndPlayer, &rcPlayer);
for (INT i = 0; i <= rcPlayer.bottom - rcPlayer.top; i++) { SetWindowPos(hwndPlayer, HWND_TOP, rcPlayer.left, rcPlayer.top - i, 0, 0, SWP_NOOWNERZORDER | SWP_NOACTIVATE | SWP_NOSIZE | SWP_NOZORDER | SWP_ASYNCWINDOWPOS);
Sleep(50); } }
Det virker sådan set fint nok. Problemmet er når jeg skal have det til at glide ind igen, hvor jeg har rcPlayer.top + i, så glider vinduet ikke, men kommer helt frem på en gang efter (rcPlayer.bottom - rcPlayer.top) * 50 ms. Programmet bliver altså ikke gentegnet for hver loop når det skal glide ind.
Nogen der har en god ide til at løse det eller måske en bedre måde at lade en program glide ind/ud af skærmen?
Ja du kan have ret i det er lidt overkill med Threads. Jeg tror jeg vil prøve om jeg kan få det til at virke via timers i stedet.
Endnu en gang tak for hjælpen!
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.