Avatar billede maximus25 Nybegynder
06. februar 2004 - 19:08 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

genstarter af sig selv

Hejsa
Jeg har købt et nyt bundkort samt en cpu:

Asus P4S-X, SIS645DX, Sokkel 478
Celeron 2.2 GHz, Sokkel478

Jeg har samlet set og sluttet det til...umiddelbart virker det fint men maskinen genstarter i tide og utide. Jeg har sendt mit bundkort tilbage til www.shg.dk, da jeg troede at det var det det var galt med. Men det fejlede ingenting. Jeg har prøvet med andre ram og en anden harddsisk men problemet er der stadig.

Jeg er efterhånden totalt på bar bund, er der en der har et forsklag?

P.S. der sidder en 300 W strømforsyning i maskinen.
Avatar billede bredker Nybegynder
06. februar 2004 - 19:49 #1
lyder mest som et varmeproblem
hvor varm bliver din cpu lige når den genstarter
Avatar billede maximus25 Nybegynder
06. februar 2004 - 20:13 #2
hvor kan jeg se det?
Avatar billede bredker Nybegynder
06. februar 2004 - 20:20 #3
i bios
ellers hent aida32 , der kan du også se det
http://www.softpile.com/Utilities/System_Tools/Review_14688_index.html
Avatar billede maximus25 Nybegynder
06. februar 2004 - 20:27 #4
det var et godt link du sendte...det virkede kanont på min ene pc, menden jeg har problemer genstartede da programmet var ved at starte efter installation.

Hvor skal jeg kigge efter om cpu'en er for varm...under "sensor" eller??

Hvis det her kommer til at virke så får du squ 100 point oveni for så er du dagens helt i skysovs :)
Avatar billede bredker Nybegynder
06. februar 2004 - 20:37 #5
prøv lige noget andet først
kontrolpanel>>system>>avanceret>>start og genoprettelse
fjern flueben ved " genstart automatisk "
Avatar billede maximus25 Nybegynder
06. februar 2004 - 20:46 #6
min maskine starter op nu og når næsten til login billedet...så genstarter den igen og dette har nu forstsat et par gange....det kunne tyde på at det med varmen spiller en rolle. Jeg prøver at slukke den et kvarters tid starte den op og ser derefter om jeg kommer længere
Avatar billede maximus25 Nybegynder
06. februar 2004 - 20:48 #7
det andet du foreslår tror jeg ikke gør nogen forskel for ofte genstarter den før at windows faktisk er loadet helt ind...men jeg prøver selvfølgelig at føælge dit råd
Avatar billede bredker Nybegynder
06. februar 2004 - 20:52 #8
hvis den ikke kommer længere kan det næsten kun være enten cpu der bliver varm , eller rammene
har du mere end en ramblok i så tag den ene ud og prøv , derefter byt rammene og prøv igen
er det din cpu , så se om køleren sider rigtigt og at den køre , du har vel kølepasta på
Avatar billede maximus25 Nybegynder
06. februar 2004 - 20:56 #9
jeg har prøvet med anden ram....nej jeg har ikke kølepasta på. Er det nødvendigt?
Avatar billede bredker Nybegynder
06. februar 2004 - 22:25 #10
så er det næsten helt sikkert der problemet er
Avatar billede maximus25 Nybegynder
07. februar 2004 - 08:41 #11
jeg prøver at købe noget kølepaste idag...er der noget du kan anbefale?

Skal det sidde på cpu'en eller på den "box" som sættes henover cpu'en?
Avatar billede bredker Nybegynder
07. februar 2004 - 08:49 #12
du kommer bare en lille klat på din cpu , så der er god forbindelse mellem cpu og køleribberne
hvilket mærke det er  , er ligegyldigt , bare det er beregnet til det
(i en tube er der nok til flere gange og koster ca 20 kr )
Avatar billede maximus25 Nybegynder
07. februar 2004 - 15:07 #13
jeg har nu købt kølepasta og smurt det på cpu'en ,men problemet er der desværre stadigvæk. Det mest underlige er at hvis man lader maskinen stå lidt så kan den godt starte op igen(nogele agnge kommer den helt ind i windows , asdre gange genstereter´den med det samme)

Har du andre gode forslag??
Avatar billede maximus25 Nybegynder
07. februar 2004 - 15:11 #14
jeg har lige set at cpu'en er 42-44 grader varm i bioesen. selvom jeg har kommet kølepasta på......
Avatar billede ird Praktikant
07. februar 2004 - 15:17 #15
sikker på du ikke har kommet for meget på
Avatar billede maximus25 Nybegynder
07. februar 2004 - 15:38 #16
jo måske gør det noget??
Avatar billede maximus25 Nybegynder
07. februar 2004 - 15:39 #17
det er jo næsten umuligt at fjerne igen..
Avatar billede ird Praktikant
07. februar 2004 - 15:55 #18
hvis der er formeget på virker det modsat.

Du skal bare bruge en murerhammer og 1 ltr. kautisk soda *LOL*

Nej pjat jeg bruger selv lidt rense benzin på en fnugfri klud :) Men ikke om det er legalt men det virker for mig
Avatar billede ird Praktikant
07. februar 2004 - 15:56 #19
Avatar billede maximus25 Nybegynder
07. februar 2004 - 16:05 #20
jeg har nu renset det hele og kommet nyt kølepasta på....cpu'en bliver nu 36-37 men den genstarter mens je´g er inde i bios og kigger på cpu varmen....
Avatar billede bredker Nybegynder
07. februar 2004 - 20:59 #21
se lige om grafikkortet ikke sider rigtigt
det skal være trykket HELT i bund
Avatar billede maximus25 Nybegynder
08. februar 2004 - 13:22 #22
ja grafikkortet sidder rigtigt.....jeg synes at jeg har prøvet alt nu men uden held.

Du skal dog have point for din hjælpsomhed.
Avatar billede mufoxe Nybegynder
08. februar 2004 - 15:52 #23
Jeg ville forsøge med en anden strømforsyning. Jeg har oplevet noget, der minder ret meget om det, du beskriver her, fordi min strømforsyning var ved at dø.