Avatar billede bjerreb Praktikant
09. februar 2004 - 17:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Brænder virker ikke

Hej
Min brænder og cd-rom virker ikke (har to drev i computeren). Når jeg går ind under system>enhedshåndtering står følgende:

Windows kan ikke starte denne hardwareenhed, fordi enhedens konfigurationsoplysninger (i registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19)

Hvad gør jeg ved dette?
Avatar billede peet-49 Novice
09. februar 2004 - 17:47 #1
Er de jumpet rigtigt?
Avatar billede bjerreb Praktikant
09. februar 2004 - 17:48 #2
de har virket før! Det er lige pludselig de ikke virker... Hvordan tjekker jeg om de er jumpet rigtigt?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. februar 2004 - 17:52 #3
Prøv at slette dem via Enhedshåndtering. Genstart computeren, og Windows skulle gerne selv installere dem. Den kan være at den vil bruge Windows CD'en, men det tror jeg ikke (kommer muligvis an på versionen af Windows).
Avatar billede bjerreb Praktikant
09. februar 2004 - 17:53 #4
har prøvet det og den dukker bare op med de samme fejlmeldinger
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. februar 2004 - 17:54 #5
Har du mulighed for selv at installere driverne? F.eks. hvis du har en driver CD..
Du kunne også prøve at slette Controller'en i stedet.. det kan være at det er den, der er noget galt med..
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. februar 2004 - 18:00 #6
Avatar billede bjerreb Praktikant
09. februar 2004 - 19:29 #7
HAr prøvet at gøre som beskrevet i nedenstående men jeg får samme stadig fejlmelding - har ikke en driver cd - har også prøvet at slette drevene, og et par controllere og det virker heller ikke....
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. februar 2004 - 20:14 #8
Avatar billede bjerreb Praktikant
09. februar 2004 - 20:17 #9
Er ikke helt sikker på jeg forstår hvad jeg skal gøre - det der står beskrevet er det ikke det som jeg har gjort???
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. februar 2004 - 21:06 #10
Har du også prøvet det her: Scan for hardware changes. For det virkede ikke med Microsoft´s måde? og du har SP1!
Avatar billede bjerreb Praktikant
09. februar 2004 - 21:10 #11
Virker stadig ikke - det er mega træls!
Avatar billede bjerreb Praktikant
09. februar 2004 - 21:10 #12
Kan man køre noget systemgendannelse og i såfald hvordan?
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. februar 2004 - 21:14 #13
Start-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse
Avatar billede freekyzone Nybegynder
09. februar 2004 - 21:22 #14
Min brænder virkede heller ikke. Det var godt nok ikke lige den fejl, men det hjalp da jeg ændrede om på jumperene, sådan at master blev slave og omvendt..