Avatar billede schaefner Juniormester
13. februar 2004 - 21:27 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering af side

Jeg kunne godt tænke mig at få vurderet: http://schaefner.dk/files/temp/august.kruse/

Siden er lavet til en lokal kunstmaler. Jeg kunne godt tænke mig at få respons på valg af farver, opsætning, brugervenlighed etc.

Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide hvilken browser i har set/testet siden i (især hvis i oplever fejl).

På forhånd tak for hjælpen.

mvh. Jesper Sørensen
Avatar billede gil-galad Nybegynder
13. februar 2004 - 21:36 #1
I mozilla rykker siden lidt til højre når man klikker på PROFIL og KONTAKT. Det gør den ikke i IE
Avatar billede bearhugx Nybegynder
13. februar 2004 - 22:22 #2
spiffsen >> det er fordi der er brug for scroll-bar i de to tilfælde - selvfølgelig ville det være helt optimalt om der var taget højde for dette "indryk" :-)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
13. februar 2004 - 22:26 #3
så vidt jeg husker kan det løses med følgende:

#container {
  position: absolute;
  width: 740px;
  height: 100%;
  padding-left: 50%;
  margin-left: -370px; /* halvdelen af 740px */
}

men er ikke helt sikker :-)
Avatar billede schaefner Juniormester
13. februar 2004 - 22:33 #4
Jeg har ikke selv haft brug for scrollbars endnu, men det skal selvfølgelig rettes :)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
13. februar 2004 - 22:35 #5
PS : set med Mozilla IldRæv .8

Farverne er pæne - kan godt lide det enkelte design, men er bange for at rød kan blive for dominerende...
Derudover er jeg nervøs ved, at headeren måske kan gå hen og optage uforholdsvis meget vertikal plads (plads i højden)

[Profil-siden]
Hvorfor er paragraf #2 indrykket når paragraf #1 ikke er ???

Hvis Non-voven er hans specialitet - burde der så ikke stå noget mere om det... Jeg undrer mig også over, hvorfor der ligepludselig er indførr et engelsk udtryk midt i det hele...

Bemærk også at der, på de sider, hvor scroll-baren bliver indtroduceret, at der er containeren bredere end headeren- og det ses ovre i højre side, ved siden af headeren - ca 8-10 px på min skærm
Avatar billede schaefner Juniormester
13. februar 2004 - 22:43 #6
bearhugx >> Tekstmæssigt er siden ikke færdig endnu og teksten på profil-siden er jeg ikke manden bag. Med hensyn til indryk så ville jeg blive pisket til blods hvis jeg lavede indryk i den første linje - bare spørg min lærer ;)
Der skal ikke indryk i første afsnit, det vil du heller ikke finde i nogen bøger.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
13. februar 2004 - 23:02 #7
"piske til blods" >> ja, det kan vi jo ikke have... :-)

For lige at berøre farverne - så synes jeg at det er nogle harmoniske farver, du har fundet. især de to baggrundsfarver - og den hvide streg imellem, fuldender udtrykket. - Der er ro i de farver! ...

der er for så vidt også nogle flotte nuancer af rød/gul, du har fundet - men jeg er stadig bange over at den røde vil virke for fremhævet... og at headeren (som tidligere nævnt) virker for høj

Er det forfatterens signatur, som er nederest på forsiden -- hvorfor ikke bruge den "oppe i det røde" i stedet for den brush-script font, du har fundet dig til at lave skygge-effekten med... Det ville måske virke mere "familiært"
Avatar billede schaefner Juniormester
13. februar 2004 - 23:09 #8
Planen er at hans signatur skal bruges i toppen (og på forsiden). Med hensyn til den røde topbar, så har du nok ret i at den risikere at blive for høj, men at formindske den burde heller ikke ødelægge det helt store, så det ender det måske nok med :)
Avatar billede 2c Nybegynder
14. februar 2004 - 00:35 #9
Jeg havde August Kruse som lærer i folke skolen. Det er godt nok en lille verden :-)
Avatar billede schaefner Juniormester
14. februar 2004 - 00:49 #10
2c >> Så er vi to :)
Avatar billede schaefner Juniormester
14. februar 2004 - 01:47 #11
Så kan jeg jo så også næsten regne ud at vi har gået på samme skole ;)
Avatar billede doggy82 Praktikant
14. februar 2004 - 01:48 #12
simpelt og flot :)
Avatar billede schaefner Juniormester
14. februar 2004 - 14:12 #13
Jeg takker for de kommentarer der er kommer indtil nu. I må godt lægge nogle svar, men jeg lader spørgsmålet stå lidt endnu, hvis der er flere der vil komme med deres mening :)

mvh. Jesper Sørensen
Avatar billede mjl Nybegynder
14. februar 2004 - 14:16 #14
Lækkert - godt for øjnene...!!!

hilsen Conrad
Avatar billede bearhugx Nybegynder
14. februar 2004 - 15:28 #15
^svar^
Avatar billede schaefner Juniormester
15. februar 2004 - 11:05 #16
I andre må også godt lægge et svar
Avatar billede jps6kb Novice
17. februar 2004 - 11:33 #17
Syn's overskrifterne (ex. Kontakt ...) er for ddominerende... bør nok fades lidt.
Avatar billede mjl Nybegynder
17. februar 2004 - 14:32 #18
Jeg syn's stadig det er en hammer flot side - jeg ser den i MSIE 6.0.2800...

Jeg har ingen forslag til ændringer...!

hilsen Conrad
Avatar billede nixon Novice
17. februar 2004 - 14:43 #19
et lille forslag til ændring, ved godt at det nærmer sig flueknepperi, men alligevel.

Det store billede der kommer frem, når man trykker på billederne,har teksten "Stort billede" når man føre musen over.. det ville være en god idé at der kom en mere brugbar tekst titel/beskrivelse/år/farvevalg/bla bla bla ...

NixoN
Avatar billede schaefner Juniormester
19. februar 2004 - 12:10 #20
Så lukker vi. Tak for svar og kommentare

mvh. Jesper Sørensen