Avatar billede mikkeljans Nybegynder
14. februar 2004 - 17:46 Der er 3 kommentarer

Picking med GLUT

Jeg har en 3D scene som tegner 4 punkter.
Man skal så kunne vælge en eller flere af de punkter så man f.eks kan flytte rundt på dem i programmet..

Nogen der ved hvordan det laves?
Avatar billede soreno Praktikant
15. februar 2004 - 08:48 #1
Prøv at kigge lidt på denne side:
http://www.opengl.org/resources/code/basics/redbook/

Mere specifik på picksquare.c
Avatar billede soreno Praktikant
15. februar 2004 - 08:54 #2
Du kan også evt. kigge lidt på denne tutorial, selvom den ikke benytter GLUT:
http://nehe.gamedev.net/data/lessons/lesson.asp?lesson=32
Avatar billede mikkeljans Nybegynder
15. februar 2004 - 10:12 #3
Jeg har prøvet at se på redBooks's pickDepth..
Det virker fint, men problemmet er at jeg skal have nogen zoom, roterings functioner ind og så kan jeg ikke få det til at virke hvis jeg gør det.

Jeg har prøvet at ændre lidt på pickDepth så har får en zoom function.
i Display har jeg indsat glTranslatef(0,0, tz); hvor tz forhøjer og forøger med højremuseknap.

Det virker lige når man kører programmet.. Men hvis man så zoomer lidt og prøver at vælge igen tror programmet objecterne står nogen andre stedet.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester