Avatar billede donwang Nybegynder
14. februar 2004 - 21:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke oprette forbindelse til internet?!

Hej! Jeg har en 512/128 Tele2ADSL forbindelse delt mellem 2 computere med en switch. Det har kør fint i ca. et 1/2 år, men pludselig kan man ikke komme på nettet med den ene mere, selv om at den siger at den er forbundet til netværker, som den plejer. Der er også lys i netkortet.
Er der nogen der har en idè til hvad der kan være galt?

PS: Den anden computer køre stadig fint på nettet.
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
14. februar 2004 - 21:47 #1
Hvad for et styresystem køre du med
Avatar billede donwang Nybegynder
14. februar 2004 - 21:50 #2
XP Pro.
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
14. februar 2004 - 21:54 #3
Tryk start, tryk på kør, skriv Command, skriv ipconfig /renew
Avatar billede donwang Nybegynder
14. februar 2004 - 22:02 #4
Det fungere fint på min pc, men på den anden (hvor man ikke kan komme på nettet), virker det ikke. Der kommer bare et sorte vindue frem med en streg der står og blinker:(
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
14. februar 2004 - 22:08 #5
Så højre klik på netværkssteder på dit skrivebord og tryk på egenskaber. Højreklik igen på din Lan-forbindelse.
Tryk på status, tryk på understøttelse. Kan du se en ip adresse der?
Avatar billede donwang Nybegynder
14. februar 2004 - 22:13 #6
Ja.. Det står en ip-adresse..
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
14. februar 2004 - 22:17 #7
hvad er den
Avatar billede donwang Nybegynder
14. februar 2004 - 22:24 #8
Den startede med 168, og vores plejer at starte med 129. S¨jeg tog alle oplysninger fra min skrev ind og ændrede siste cifre i ipèn, også kørte det:P Nu henter den bare ikke ipen automatisk mere... (dynamisk ip)
Avatar billede donwang Nybegynder
14. februar 2004 - 22:25 #9
Laver du et svar?
Avatar billede ravsted_dk Nybegynder
14. februar 2004 - 23:03 #10
Svar