Avatar billede benner76 Nybegynder
14. februar 2004 - 22:17 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjælp Virus

Jeg bliver ved med at få den virus der hedder: Worm_agabot.gen og cc.
Til tider virker mit tastatur lige pludselig ikke mere før en genstart.
XP fryser hvis jeg laver en opdatering.
Kan det hele betyde en ting.....VIRUS
Avatar billede benner76 Nybegynder
14. februar 2004 - 22:18 #1
Jeg glemte en ting hvordan fjerner jeg den virus....
Avatar billede wickedd Juniormester
14. februar 2004 - 22:18 #2
Avatar billede serverservice Praktikant
14. februar 2004 - 22:19 #3
Kør først en onlinescan herfra:
http://housecall.trendmicro.com/
dernæst installer og kør spybot: http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Avatar billede benner76 Nybegynder
14. februar 2004 - 22:19 #4
her prøvet finder intet..
Avatar billede resist Nybegynder
14. februar 2004 - 22:22 #5
Lad os se, hvad en HijackThis indeholder:

Hent programmet her: http://danborg.org/spyware/HJT/hijackthis.exe
Klik på .exe filen, så kører programmet, klik på scan, klik på save log, kopier loggen og kopier loggen herind. Derefter kigger vi på loggen.
Lad være med at slette noget selv med HijackThis!
Avatar billede serverservice Praktikant
14. februar 2004 - 22:25 #6
Avatar billede benner76 Nybegynder
14. februar 2004 - 22:29 #7
Det skulle være den.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 22:28:20, on 14-02-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2003\pccguide.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2003\PCCClient.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2003\Pop3trap.exe
C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACMonitor_X73.exe
C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\AcBtnMgr_X73.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\printray.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2003\Tmntsrv.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2003\tmproxy.exe
C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2003\PccPfw.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\eMule\emule.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
D:\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ekstrabladet.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [pccguide.exe] "C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2003\pccguide.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PCCClient.exe] "C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2003\PCCClient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Pop3trap.exe] "C:\Programmer\Trend Micro\PC-cillin 2003\Pop3trap.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X73 Button Monitor] C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACMonitor_X73.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X73 Button Manager] C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\AcBtnMgr_X73.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PrinTray] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\printray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {80DD2229-B8E4-4C77-B72F-F22972D723EA} (AvxScanOnline Control) - http://www.bitdefender.com/scan/Msie/bitdefender.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38027.3580787037
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede donwang Nybegynder
14. februar 2004 - 22:34 #8
Fy ha! Emule...
Avatar billede resist Nybegynder
14. februar 2004 - 23:02 #9
Din log fra HijackThis ser ren ud.

Disse er dog unødvendige at have liggende i din opstart, da de kan nås via start>programmer. De ligger bare og ”sluger” computerens kræfter.

Du kan fjerne vingen til venstre for følgende programmer, hvis du ønsker det:
Start
Kør
Skriv: msconfig
Ok
Fanebladet start

[Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
[nwiz] nwiz.exe /install

Prøv at onlinescanne med Panda: http://www.pandasoftware.com/activescan/com/default.asp?language=2&Country=63&Partner=1&Ref=PR-AS-107

Og Symantec: http://security.symantec.com/ssc/home.asp?j=1&langid=ie&venid=sym&plfid=23&pkj=XKMFBMRSJRFSKLUKUMX

Viser disse scanninger noget?
Avatar billede serverservice Praktikant
14. februar 2004 - 23:10 #10
spywarefri.dk anbefaler at du bruger stinger...til at fjerne den med
http://vil.nai.com/vil/stinger/
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. februar 2004 - 23:24 #11
dannyboyd-> resist er med i Team Spywarefri, og han kan ikke se agabot i den log der, og det kan jeg heller ikke. *S*
Avatar billede benner76 Nybegynder
15. februar 2004 - 00:37 #12
desværre ikke, men lige nu ser det ud til at den virker, men ellers tak.
Så må jeg bare se om den fryser efter jeg har opdateret XP.
tak for hjælpen indtil nu.
Avatar billede benner76 Nybegynder
15. februar 2004 - 00:38 #13
hvordan giver man point her på denne side...?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
15. februar 2004 - 01:02 #14
du beder den som du mener har hjulpet dig om at lægge et svar. Så markere du personen, og acceptere personens svar. *S* lige nu ligger der ene kommentarer, så du må forlange at få et svar.
Avatar billede benner76 Nybegynder
15. februar 2004 - 01:21 #15
RESIST
Avatar billede aovergaard Nybegynder
15. februar 2004 - 02:22 #16
Hov nu kom du til selv at tage point, fordi du selv lagde et svar og accepterede dit eget svar. *S*

Du kan oprettet et nyt spørgsmål nu, og skrive Point til Resist og så skal du skrive ref: http://www.eksperten.dk/spm/465344 som er denne her tråd.

Så kan alle se at du giver ham point, fordi du ved en fejl selv kom til at tage dem. Så kan du jo ligge linket til det spørgsmål som du opretter herind, så kan Resist se det, og gå ud og få sine point.