Avatar billede jcu Nybegynder
29. januar 2001 - 18:24 Der er 5 kommentarer

overføre data fra bærbar til stationær pc..?

Hej! På mit arbejde, har jeg mulighed for hurtigt og billigt at downloade fra internet, men jeg har ikke mulighed for at hjembringe det jeg dovnloader, da vi ikke har andet medie end disketter. Vi må ikke installere anden hardware eller software..! Vi har på arbejde en bærbar PC som er tilkoblet systemet. Kan denne benyttes til at hjembringe større datamængder (downloads) og er der noget med at man kan benytte parallelporten til at overføre data..? Hvordan bærer man sig ad..? Jeg er amatør på dette område..! Er der evt. nogle hjemmesider at henvise til, hvor jeg kan finde hjælp..?
P.f.t.

Jens
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
29. januar 2001 - 18:28 #1
Tip: Der er flere som har fået hjælp til samme problemstilling. Du kan finde dem ved at søge efter \"Overføre data\" !  Hvis eller \'søg\' virker :-)
Avatar billede mortenio Nybegynder
29. januar 2001 - 19:19 #2
Hej Jens
Man kan meget let overføre data via parallel-porten. Du kan downloade programmet \"FastPCLINK III\". Det er gratis. Jeg kan ikke huske hjemmesiden. Computerne forbindes med parallelkablet, og programmet installeres på begge PC\'er. Start programmet på begge computere og følg vejledningen på skærmen. DET ER MEGET ENKELT.
Avatar billede norregaard Nybegynder
29. januar 2001 - 22:30 #3
Der findes også et program, der hedder Fxlink.
Det er dog dos-baseret.
Avatar billede Ronny85 Praktikant
04. september 2001 - 10:34 #4
¨Fastpclink er en meget langsom program, hvis du kan lave en lille netvæk mellem de to går det meget hurtigere.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. juni 2003 - 16:31 #5
Lukketid -

/victor-1