Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2004 - 21:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IP adresse problemer

Jeg har to computere der deler en ADSL forbindelse via en switch. Nu vil jeg så have en tredje pc på men den kan ikke finde internettet (netværket virker fint).

Når jeg prøver at logge på messenger for jeg at vide at jeg er bag en firewall, men det er jeg jo ikke (heller ikke den software der er i Windows.

IP adressen er ikke tildelt af DHCP som på de to andre pc´ere - hvis det har noget at sige!

HJÆLP!!!
Avatar billede chalde Seniormester
18. februar 2004 - 22:21 #1
Har du ip-adresser nok?
Hvis du bruger dynamiske ip´er og/eller ikke bruger router, skal du kontakte din udbyder og bede om X antal dynamiske ip´er mere.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2004 - 22:26 #2
Jeg har kun to pcer til af gangen!
Jeg har 2 dynamiske (tror jeg).

Nu har den fundet standard gatewayen og IP´en er blevet tildelt af DHCP, men stadig ingen internet?
Avatar billede chalde Seniormester
18. februar 2004 - 23:20 #3
Hvis du har tdc går der 1 time fra du har tændt en computer, til en anden kan få adgang til ip´en. Ex:
Du tænder computer a+b men finder ud af at du vil bruge computer c og slukker derfor b. Så går der 1 time fra du tændte b, til at c kan komme på nettet.
Ellers kan du prøve at gå i start->kør og skrive ipconfig /renew.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2004 - 23:23 #4
ok - det var jeg ik klar over. Prøver d lige med det samme...
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2004 - 23:29 #5
HHHmmm - nu virker det!
Jeg nåede ikke skrive noget, men der er jo også gået en time!

Tak for det...
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2004 - 23:30 #6
Du er lige nød til at skrive et svar hvis du vil have de 40 points som har fortjent.
Avatar billede chalde Seniormester
19. februar 2004 - 09:05 #7
Jamen her er et :-)
Men du kan se hvornår ip´en udløber på den enkelte computer ved at:
start->kør->cmd og skriv ipconfig /all
Så står der ex. nederst:
Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 19. februar 2004 09:02:18
Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 19. februar 2004 10:02:18
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester