Avatar billede zooha Nybegynder
19. februar 2004 - 11:25 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Jeg vil have Internet i min 2 maskine hvad skal jeg gøre.

Hi friends,

Jeg har bruge for hjælp med at have INTERNET i min 2 maskine.
Jeg har 2 maskiner.
På den 1 er der INTERNET via analog (Fra telephone).
PÅ den ander er der ingen INTERNET.
Hvad er der løsningen for at jeg kan får INTERNET i min nr 2 maskine uden at bruge Router eller Trådløs ROUTER og PROXY på min nr 1 maskine???????

HAr virkelig bruge for INTERNET i min 2 maskine :( .
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
19. februar 2004 - 11:50 #1
Avatar billede kenp Novice
19. februar 2004 - 11:50 #2
Avatar billede tomb3 Nybegynder
19. februar 2004 - 14:04 #3
Med Sygate Internet Sharing, kan du dele din internetforbindelse til så mange computere du vil.

Du kan finde en guide her:
http://www.intranet.no/sygatehome.htm

Har selv brugt WinGate for mange år siden, og var yderst tilfreds med det.
Download: http://www.netsupport.dk/wingate.htm
Opsætningsvejledning: http://www.hedeskov.dk/support/Wingate/WingateOpsaetning.html

Men som "kenp" skriver, kan du også bare bruge WindowsXP's eget sharing, hvis du køre XP
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics2k/index.htm
Avatar billede zooha Nybegynder
19. februar 2004 - 14:29 #4
Med Sygate Internet Sharing, kan du dele din internetforbindelse til så mange computere du vil.

Du kan finde en guide her:
http://www.intranet.no/sygatehome.htm

Har selv brugt WinGate for mange år siden, og var yderst tilfreds med det.
Download: http://www.netsupport.dk/wingate.htm
Opsætningsvejledning: http://www.hedeskov.dk/support/Wingate/WingateOpsaetning.html

Men som "kenp" skriver, kan du også bare bruge WindowsXP's eget sharing, hvis du køre XP
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics2k/index.htm

OKi virker denne
Avatar billede zooha Nybegynder
19. februar 2004 - 14:31 #5
ups oki virker denne hvis man har windows ME ?????
Fordi jeg har windows ME i denne maskine hvor jeg skal have nettet fra til min nr 2 maskine????
Virker denne løsning på denne maskine????
Avatar billede tomb3 Nybegynder
19. februar 2004 - 15:04 #6
Jepsen :)

Virker på Win95, 98, ME, NT, 2000, XP, 2003 og Linux...
Avatar billede tomb3 Nybegynder
19. februar 2004 - 15:04 #7
Altså Wingate virker på alle OS.
Avatar billede zooha Nybegynder
19. februar 2004 - 15:25 #8
Dte vil sige at jeg skal bar installer denne WINGATE program og installer denne på min nu 1 maskine hvor jeg har analog INTERNET forbindelse.
Skal jeg så bruge en X cabel(Krydse Kabel) til emllem min de 2 computer?????
SKal jeg også installer den WINGATE program på min nu 2 maskine også?????
Avatar billede tomb3 Nybegynder
19. februar 2004 - 16:23 #9
Du installerer Wingate server på den computer der er på internettet.
Mellem computer 1 og computer 2, skal du så have et krydskabel, hvis du da ikke har en hub.

På computer 2, sætter du bare proxy op med computer 1. IP.
Avatar billede zooha Nybegynder
19. februar 2004 - 21:35 #10
Det vil sige at jeg skal bar have et krydskabel mellem min begge 2 computer og så skal jeg have en proxy på min nu 2 PC.
Det vil sige at jag har ikke bruge får en hub eller ruter til at have forbindelse i anden PCén. Det dejligt.
Men hvarfår skal jeg have en PROXY på nu 2 PC ?????
Hvilken Proxy anbefalder du mig til at bruge og hvad er navnet på den PROXY???
Avatar billede tomb3 Nybegynder
19. februar 2004 - 22:32 #11
Du skal bare have et krydskabel mellem computerne, ingen router eller hub.
Wingate er en proxy, du installerer den på pc'en der er sluttet til internettet.

På computer 2. går du ind i internet instillinger og vælger at IE skal køre over proxy. Proxyens IP er IP'en på computer1
Avatar billede zooha Nybegynder
20. februar 2004 - 08:03 #12
Mange Mange tak for hjælpe.

Sidste ting som vil jeg spørge er at, de 2 computerens netwærke er forbånede mellem pc 1 netkort til min pc 2 netkort med at 2 RJ45 kabel. Er det rigtig???
Avatar billede kenp Novice
20. februar 2004 - 08:07 #13
ja (husk det skal være krydset)
Avatar billede zooha Nybegynder
20. februar 2004 - 08:30 #14
oki taka
NU vil jeg spørge en helt andet spørgesmål.
Det er at Hvilken løsning skal jeg bruge hvis jeg ikke vil have en kabel mellem min begge 2 Pc´eren??? Grunde til det er at der er ca, 25 mitter kabel trejk mellem de 2 værelse hvor de Pcér ligger :(:(:(.
Hvad er bud på denne SpØ?????
Avatar billede kenp Novice
20. februar 2004 - 08:34 #15
2 trådløsenetkort som understøtter adhoc mode! eller 1 accesspoint og 1 trådløstnetkort.
Avatar billede zooha Nybegynder
20. februar 2004 - 08:47 #16
Hvad vil du anbefalde skal jeg vælge ud fra dette????
Avatar billede kenp Novice
20. februar 2004 - 08:51 #17
hva mener du! du kan f.eks. købe et d-link trådløst netkort til pci også et accesspoitn også fra d-link, så vil du kunne have lokalnetværk og stadgivæk lave deling på den måde som tidligere beskrevet.
Avatar billede zooha Nybegynder
20. februar 2004 - 08:54 #18
Jeg har lige tænkt over denne løsning men det vil sige at jeg kommer til at tænde min PC nu 1 for hele tiden hvis jeg vil sidde på maskine 2 og skal på nettet :(:(.
Er der ikke en anden løsning hvor jeg ikke behøver at tænde min pc 1 og løsningen man den skal stadig være billiger???
Er der en løsningen???
Avatar billede kenp Novice
20. februar 2004 - 08:59 #19
så vil det nemmeste være at købe et modem til pc2 for ellers skal pc1 være tændt når pc2 skal på nettet.
Avatar billede zooha Nybegynder
20. februar 2004 - 09:24 #20
Virker det ikke hvis jeg bar køber en Accesspoint og 1 trådløse netkort og tilslutter denne. HAr(Indholder) en Accesspoint ikke en RJ11 tilslutning stik????
Så kan jeg bar nøges med denne accesspoint og netkort.?????
Avatar billede kenp Novice
20. februar 2004 - 09:35 #21
joo det kan du godt nøjes med, hvis du har en adsl forbindelse! eller en router med inbygget modem. (AP har rj45 stik)
Avatar billede zooha Nybegynder
20. februar 2004 - 09:59 #22
Tomb3 og Kenp mange mang tak for hjælpe.
Thanks for helping ME. Thanks a lot
Avatar billede tomb3 Nybegynder
20. februar 2004 - 12:08 #23
Enten kan du trække 25m RJ45 kabel, eller købe trådløst lan. Det billigste vil være at trække kabel. RJ45 kan række 120m, uden at miste forbindelse.

Kan du få Webspeed fra TDC, kan du få internet til 150,-/mdr.
Med Stofa kan du få ned til 50,-/mdr
På den måde er du på konstant og får alt hvad du skal bruge. Ved ik hvor mange oporte der er i den router du får med, men ellers koster en router ik mange penge, tror du kan få en ned til ca. 300.-

På den måde behøves computer 1 ikke være online, for at computer 2 kan gå på nettet :)
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2004 - 00:47 #24
lukketid zooha? du har vist fået svar på dine ?
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2005 - 10:05 #25
lukketid zooha? du har vist fået svar på dine ?
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester

IT-JOB

Quadsat ApS

Software Developer

MOLIO Erhvervsdrivende Fond

IT-projektleder

Banedanmark

Contract Manager

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Cyberdivisionen søger medarbejder til drift, vedligehold og opgradering af SAP

Patent- og Varemærkestyrelsen

Forretningsanalytiker