Avatar billede torbenmelander Nybegynder
20. februar 2004 - 09:52 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Logonscript kører ikke altid og sløvt netværk.

Jeg har lavet et logonscript med WSH. Denne fil er lagt i \\SERVERNAVN\NETLOGON og hedder logon.wsh.

Logonscriptet er tildelt hver enkelt bruger, under Profile har jeg i afsnittet Logonscript skrevet logon.wsh.

Klienterne i netværket er udelukkende Windows 2000 og XP, derfor er der ikke brugt noget med batch.

Problemet er at scriptet kun kører en gang imellem.

---

Efter jeg har installeret serveren er netværket også blevet sløvere ... Kan det ha' noget med opsætning af DNS at gører ? Hvordan fixer jeg det ...
Avatar billede serverservice Praktikant
20. februar 2004 - 15:07 #1
Du kan køre dit logonscript via group policy-scripts-logon. det virker hver gang.
du skal sørge for at dine klienter opdaterer dns via dhcp.
I dhcp-dns skál du fjerne hak i : "discard forward lookups when lease expires.
sørg for at dns serveren er registrert under scope options
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
20. februar 2004 - 15:49 #2
Jeg har ændret logonscriptet til at kører via group policy og nu ser det ud til at virke ... lidt mystisk. Eneste problem er at scriptet også kører på serveren, men det er jo nok fordi jeg har lavet det på standard Group Policy'en.

Mht. til netværksperformance så kunne jeg ikke finde det punkt du snakkede om, men jeg har roddet lidt dns-suffix og det ser ud til at det hjalp på det ...
Avatar billede serverservice Praktikant
20. februar 2004 - 16:13 #3
ok ellers bare spørg igen