Avatar billede l4sse Nybegynder
20. februar 2004 - 14:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvordan FTP

min ven og jeg vil gerne hente filer fra hinanden, vi har begge ADSL.  hvordan gør vi nemmest det ????
vi prøvede med cute ftp, men kunne ikke finde ud af det med servere osv. så det skal helst være nemere end det ;o)
Avatar billede chalde Seniormester
20. februar 2004 - 14:14 #1
Hvad med Icq eller mIrc?
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
20. februar 2004 - 14:23 #2
enig med chalde :)
Avatar billede l4sse Nybegynder
20. februar 2004 - 14:43 #3
kører de ikk meget langsomt ????... vi prøvede med MSN men det gik for langsomt
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. februar 2004 - 14:47 #4
MSN virker fint - men det kan jo ikke gå hurtigere end det svageste led.
(upload)
Avatar billede chalde Seniormester
20. februar 2004 - 15:14 #5
Det kommer an på hvordan msn sender. Afhængig af isp og om du har router, sender msn enten direkte (hurtigst) eller gennem en server. Det kan være at i har sendt gennem server.

Icq kører helt fint her, da det altid sender direkte. Det samme gælder mirc.
Men som victor også siger, så er jeres hastighed altafgørende. Tag jeres upload og divider med 8, så har i sådan ca jeres hastighed i kb/s (ex: en 512/128 kan modtage/sende med 512/8 og 128/8= 64/16kb/s). Men dertil kommer der en masse andet (støj, andre småprogrammer osv..) så jeres hastighed er ikke altid i top.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. februar 2004 - 16:53 #6
"l4sse" - fandt du en løsning ?
Avatar billede l4sse Nybegynder
02. marts 2004 - 12:30 #7
er lige kommet fra ferie, så vi har ikke fundet ud af hvad vi gør endnu..
Men vi har begge 1024/128 forbindelser... hvorfor skal man dividere med 8 ??
Avatar billede chalde Seniormester
02. marts 2004 - 13:09 #8
En byte består af 8 bits, så for at gå fra kbit->kbyte= dividér med 8 :-)
Men der er meget andet der spiller ind. Her er en mindre forklaring:
http://www.makr.dk/go.php?kbps
Avatar billede l4sse Nybegynder
23. januar 2005 - 15:37 #9
slukker og lukker