Avatar billede banjokenned Nybegynder
23. februar 2004 - 20:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problem med internetopkobling /56 k modem..

Jeg har et inter.abbonet (netbasis tdc) som jeg kalder op med via et 56 k modem - langsomt men har indtil nu virket upåklageligt...

Men her på det sidste er det gået den modsatte vej.. startede med, at når jeg gik på, så var der ingen forbindelse... dvs. IKONET som viser "netværk via modem" var i bunden , men Blinkede ikke GRØNT !!!! Jeg var stadig tilsluttet, da den talte sekunder/minutter under varighed...
Senere kom forbindelsen igen.... Sådan gik det i lang tid...
nu er vi så kommet tættere bunden - nu vil den ikke altid kalde op - står " kan ikke kontakte fjerncomputeren" ... nogle gange går den dog igennem - men kun den ene MINI PC SKÆRM i "netværk via modem" ikonet blinker ( jeg kan se at den sender data, men modtager ikke) ... så forsvinder forbindelsen, og tit ryger jeg af... 2 ud af 10 gange kan jeg godt gå på... meget mærkeligt men sindsygt ustabilt..

Hvad gør jeg.... har tjecket at modemet er korrekt forbundet....

banjoen er i knibe derfor de mange point - har akut behov for forbindelsen..

Tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. februar 2004 - 20:41 #1
Du skal ikke være blind for hvad teleselvskaberne ønsker her. Modem kunder er ok for dem så længe der stadig er en vis volumen, men lige så snart de kommer under en kritisk masse, er der ikke forretning i at have modem kunder mere, og teleselvskaberne kunne tjene flere penge på at du købte adsl. Dette betyder ikke at de sabotere din forbindelse, man at de ikke ofte noget som heldst på at fastholde dig. Fejl vil blive rettet, når man får tid og alligevel skal have fat i stumpen og så videre. Du må erkende at slaget er tabt, skib det modem og få adsl, du får ikke teleselvskaberne til at ofre noget på din modem forbindelse, hverken tid eller service
Avatar billede banjokenned Nybegynder
23. februar 2004 - 21:11 #2
Men er der ikke noget , rent opsætnings mæssigt jeg kan forsøge... har haft ADSL, men har pt. ikke økonomi til et sådant...

banjoen
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. februar 2004 - 21:18 #3
tjaaa du kan altid prøve med en gennemscanning for ad og spy ware, en repair af atyresystem, og total update at dit system. Husk også at kikke forbi modem fabrikantens hjemmeside for at se om der skulle være kommét en driver opdatering, man om det virker???
Avatar billede banjokenned Nybegynder
24. februar 2004 - 09:14 #4
Damn.. så kan det være jeg burde overveje en ADSL ... men hvad anbefalet at bruge... Min kone har en bærbar og jeg selv en stationær - det er behovet.... hvor skal man lede, hvis man vil ha' et godt tilbud p.t. ??? Tiscali, Tdc ????

Banjoen
Avatar billede banjokenned Nybegynder
25. februar 2004 - 11:48 #5
???
Avatar billede banjokenned Nybegynder
26. februar 2004 - 07:47 #6
Prøver lige en sidste gang - er der så et sted hvor man kan få en oversigt over de forskellige ADSL-produkter ???

Banjoen
Avatar billede banjokenned Nybegynder
27. februar 2004 - 07:36 #7
Ok - ingen respons på sidstnævnte....

Bufferzone > hvis du vil have pointene, så bare gi et svar..

Banjoen

:o)
Avatar billede banjokenned Nybegynder
27. februar 2004 - 12:27 #9
magictouch > tak - men der har jeg søgt....

Banjoen

PYT - jeg må finde på noget selv....
Avatar billede magictouch Nybegynder
27. februar 2004 - 18:00 #10
Jeg er tilbøjlig til at give bufferzone ret i det med teleselskaberene, har været ude ved en comp i dag, hvor modem er 100% samt opkobling, men den skriver-linjen er optaget, gu er den ej.
Avatar billede juggernutt Nybegynder
02. marts 2004 - 08:10 #11
har du noget stående i yderligere indstillinger for modemet.. jeg mener ikke helt at slaget er tabt endnu..!!
Avatar billede banjokenned Nybegynder
03. marts 2004 - 09:31 #12
Til alle - jeg har lånt lidt penge til at få en ADSL - løsning..... Takker alle for hjælp/indsats og kan kun vedkende mig, jeres udsagn om teleselskaberne... Verden er skruet underligt sammen :o)

Banjoen

nb: point gives stadig ??!!
Avatar billede magictouch Nybegynder
03. marts 2004 - 09:34 #13
Tak for tilbudet, men springer over-ok*S*
Avatar billede banjokenned Nybegynder
04. marts 2004 - 19:47 #14
http://www.eksperten.dk/spm/473122 - point for hjælp til ADSL hardware opkoblings -problem gives på dette sprg.

banjoen

tak til alle for god hjælp og råd
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester