27. februar 2004 - 18:31Der er
18 kommentarer og 1 løsning
Trådløs forbindelse virker ikke??
Hej, Jeg har været ude og købe et trådløst netværk til min bærbare (linksys broadband router). Ligeledes har jeg også købt et wireless lancard (allnet). Problemet er at jeg ikke kan komme på nettet via det trådløse kort. Hvis jeg bruger et kabel fra den nye router til computeren virker det. Jeg har instaleret driveren til kortet og power indikatoren lyser også men link indikatoren viser ingen tegn på forbindelse. Er der nogen der kan hjælpe med dette?
kører jeg musen hen over siger den "wireless connection unavailable". Klikker jeg på ikonet kommer der et wireless network connection op hvori den skriver linksys, men der er et advarsel tegn hvor der står flg: This wireless network is not secure. Because a network key (WEP)is not used for authentication or for data incryption, data sent over this network might be subject to unauthorized access.. ??
ja det er fordi at du ikke har sat noget sikkerhed op på din trådløse router! hvis du siger ja til at den må forbinde til usikre net så kommer du på nettet.
50 cm.. Jeg har købt det hele som en samlet pakke, så det burde virke! Men jeg ved ikke om jeg har gjort et eller anden med den her kryptering? Det er bare lidt underligt at den kan fortælle mig at der er linksys netværk i nærheden, uden at kunne bruge det?
det kan jo være fordi at du måske enten har fået slået kryptering til eller aktiveret mac-filtrering! hivs de er aktiveret uden at de rigtige oplysninger er tastet ind, kan du se der er et trådløst net, men ikke komme ind.
hvordan kommer jeg ind i routeren web interface? jeg har lige bytttet om på ledningerne så jeg connecter gennem routeren nu og det virker jo fint, det er derfor det er lidt underligt at den ikke kan connecte nå jeg prøve trådløst??
ok, der er et eller andet helt galt. jeg byttede om på ledningerne og sendte den sidste kommentar, men nu da jeg skulle prøve igen ville den ikke give forbindelse før jeg slukkede routeren og tændte den igen, så ville den give mig én opdatering/søgning igen - men kun én???
ja, jeg ved sgu ikke hvad det er jeg har fået fingrene i, men nu har jeg brugt 4 timer på at få det til at virke og er en anelse træt af det! fik at vide at det skulle være "plug and play" - right.. de 2 links du har sendt kan jeg ikke åbne?
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.