Avatar billede yamaha24 Nybegynder
01. marts 2004 - 18:20 Der er 16 kommentarer

Nyt bredbånd

Jeg har fået bredbånd,men i status for LAN forbindelse skriver den hastighed er 100.0 mbps hvad er det lige det står for.Min forbindelse er 512. (tele Danmark)
Avatar billede viciodk Praktikant
01. marts 2004 - 18:22 #1
De 100 mbps er et udtryk for den maksimale hastighed dit netværk (= LAN) kan klare og dermed hvad dit netkort kan klare. Hvis du lavede netværk mellem to computere, ville du altså kunne sende med 100 mbps mellem dem. Hvis du ikke er i netværk med andre, har de 100mbps ikke rigtig nogen betydning.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2004 - 18:22 #2
Det er kort sagt den hastighed din LAN forbindelse (dit netkort) kører med.
Avatar billede soenderskov Seniormester
01. marts 2004 - 18:29 #3
kan køre med
den kører ikke altid med 100mbps kommer helt an på hvor hurtig din computer er og der spiller din HDD en stor rolle
Avatar billede soenderskov Seniormester
01. marts 2004 - 18:30 #4
men viciodk har helt ret
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
01. marts 2004 - 19:32 #5
Ok,det har jeg forstået,men er der et sted i xp hvor man kan se ens hastighed.
Avatar billede slasher_x Novice
01. marts 2004 - 19:34 #6
Mener du reel hastighed på dit LAN eller hastigheden på din bredbåndsforbindelse?
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
01. marts 2004 - 19:37 #7
Ja der må nok være dig svar skyldig,hvad er forskellen på LAN og bredbånd.
Avatar billede slasher_x Novice
01. marts 2004 - 19:39 #8
Er din computer tilsluttet et netværk (flere computere der er koblet sammen og evt. deler internetforbindelse)?
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
01. marts 2004 - 19:43 #9
Jeg har bare bestilt en bredbåndforbindelse fra tele Danmark, 512 et eller andet,det går gennem min telefon ledning,og så var der også en hup i pakken der fordeler pc og telefon.
Avatar billede slasher_x Novice
01. marts 2004 - 19:45 #10
Hastigheden på LAN er den interne hastighed mellem computerne der er koblet sammen på netværket (normalt 100 Mbit). Hastigheden på bredbåndforbindelsen er i dit tilfælde 512 Kbps
Avatar billede slasher_x Novice
01. marts 2004 - 19:47 #11
dit netværkskort kan klare en hastighed op til 100 Mbit, men din bredbånd bruger kun 0,5 Mbit!
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
01. marts 2004 - 19:50 #12
Ja,men kan man bare tro på det,jeg mener er der et sted i Win xp hvor man kan se hvad hastigheden er ,eller er den altid 512kbps,med 56 modem kan den jo skifte lidt i fart.
Avatar billede slasher_x Novice
01. marts 2004 - 19:55 #13
Man kan ikke se hastigheden nogen steder i win XP. Hastigheden varierer alt efter hvor i verden man henter hjemmesider ned fra osv. Du kan evt. prøve dette link :
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=art_3923_891598

Men du skal nok regne med at der vil være udsvinger i hastigheden fra gang til gang!
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
01. marts 2004 - 20:10 #14
Ja, så blev jeg også lidt klogere på bredbånd i dag,du skal have tak for din hjælp og de hurtige svar,min forbindelse viste 526 Down og upload 173 på testen fra det link her  http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=art_3923_891598
Avatar billede slasher_x Novice
01. marts 2004 - 20:16 #15
det var så lidt! bare du blev lidt klogere, så er mit mål opnået :D
Avatar billede packey Nybegynder
31. marts 2004 - 18:01 #16
Bare lige til info så står LAN for LOCAL AREA NETWORK, altså et lokalt netværk, netop som hvis der er fx. 5 pc'er koblet sammen over en hub eller switch, som de andre også har sagt. :)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester

IT-JOB