Avatar billede webber-ice Nybegynder
06. marts 2004 - 09:34 Der er 5 kommentarer

Print master

jeg har en print master ( Trend  print master 706c) hvordan virker en print master jeg har 3 printer der skal sluttes til

jeg har prøve at søge info på nette men kan ikke finde det.
Avatar billede nmh Nybegynder
06. marts 2004 - 10:49 #1
Jeg har også prøvet at søge nu, men det er ikke lykkedes mig at finde noget.
Er det en printerserver med netstik eller er det en boks, der kan fordele print imellem 3 printere.
Prøv at fortælle lidt mere op produktet.
Hedder firmaet, der har lavet den" kun Trend?
Er det en ældre sag?
Avatar billede webber-ice Nybegynder
06. marts 2004 - 19:35 #2
model hedder en Trend Print master 706C

der er plas til 5 printer og 1 til computer
jeg vil tro at den er ca en 5 år gamle
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. marts 2004 - 10:01 #3
Whouv - så tror jeg måske jeg har en idé om hvad det er for en fætter....

Du har fat på en printerdelerboks af en rigtig god gammeldags solid type.

6 tallet fortæller at det er en 6-ports enhed, og C´et fortæller at det er ren seriel print du får.

Du konfigurerer den ved at sætte en terminal på port et, som standard sat op med 9600baud, 8,1,N. Det kan selvfølgelig være ændret, og så må man prøve sig lidt frem (først med 19200baud).

Har du ingen idé om hvad jeg skriver, så smid den ud. Den vil i langt de fleste tilfælde være hamrende uintressant i dag, da det er rent seriel print.

Det er i øvrigt firmaet BayTech i NewOrleans der står bag kasserne - de distribueres i Europa under en masse forskellige navne.

Det første produkt jeg nogensinde fik internetsupport på var netop sådan en fyr - og det var tilbage i 1996, hvor de allerede var rimelig forældede.

Men har du mod på at få den i gang (vi bruger trods alt stadig seriel print her hos os), kan du kigge her for lidt utility link:

http://www.baytechdcd.com/support/ftp_series.shtml
Avatar billede webber-ice Nybegynder
08. marts 2004 - 17:07 #4
yes tak men hvad kan jeg bruge som termainal ?? da den køre på port lpt1
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. marts 2004 - 08:51 #5
Det er en seriel boks, og kører IKKE på LPT1. Den kører på Com1 eller Com2 på din computer.

Så vidt jeg husker var man temmelig nøjsom med materialerne dengang, og hvis du lægger den lidt på skrå, så du kan se metallet i stikkene i boksen, vil du garanteret se, at der ikke er metal i alle hullerne. Det SKAL der være, hvis det er en parallel (LPT) boks.