Avatar billede mock Nybegynder
07. marts 2004 - 11:18 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Fejl i nyheds system: Unknown column 'title' in 'field list'

http://nbainfo.dk/nynews/ står der Unknown column 'title' in 'field list'.

Jeg ved ikke helt hvad dette betyder. Jeg har givet alle filer 777 osv..

http://nbainfo.dk/nynews/admin/ kan man logge ind og lave nyheder, men de bliver ikke vist/gemt..

Hvad kan fejlen være? Det normale system ser således ud: http://schaefner.users.whitehat.dk/schaefner/demo/3/
Avatar billede detox Nybegynder
07. marts 2004 - 12:22 #1
Unknown column 'title' in 'field list' betyder at kolonnen 'title' ikke kan findes. Har du fuldt den medfølgende vejledningen?
Avatar billede mock Nybegynder
07. marts 2004 - 12:50 #2
Øhm.. Nu jeg tjekker, står der noget med:

2.1 Åbn phpMyAdmin. Tryk på dit database-navn i
    venstre side.
    Derefter trykker du på feltet SQL som
    fremkommer øverst på siden, så trykker du på
    gennemse-knappen. Vælg filen table.sql og
    tryk udfør.

Er det noget jeg skal gøre på surftown.dk? Der har jeg adgang til: http://ws2.surftown.dk/phpMyAdmin/index.php

Jeg prøvede lige noget af det der stod i readme, men fik flg. besked:

SQL-forespørgsel :

CREATE TABLE comments (
  id int(11) NOT NULL auto_increment,
  name varchar(60) NOT NULL default '',
  email varchar(60) NOT NULL default '',
  date datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
  text text NOT NULL,
  parent int(11) NOT NULL default '0',
  PRIMARY KEY  (id)
) TYPE=MyISAM

MySQL returnerede:

create command denied to user: 'nbainfo_news@ws2.surf-town.net' for table 'comments'

Jeg har aldrig prøvet dette før, så er lidt på herrens mark :(..
Avatar billede schaefner Juniormester
07. marts 2004 - 12:53 #3
Kan du, i phpMyAdmin, ude i højre side se tabellerne news og comments?
Avatar billede mock Nybegynder
07. marts 2004 - 12:55 #4
Her er de ude til venstre.. Der står:

Hjem

nbainfo_debat (31)

Comment
News
Og så en helvedes masse phpbb - da jeg har et forum liggende..
Avatar billede schaefner Juniormester
07. marts 2004 - 12:56 #5
ja, det var til venstre jeg mente ;)
Avatar billede schaefner Juniormester
07. marts 2004 - 12:56 #6
Prøv at slette de to tabeller og kør table.sql igen og skriv her hvad den meleder tilbage.
Avatar billede mock Nybegynder
07. marts 2004 - 12:59 #7
Når jeg vil slette: Fejl
SQL-forespørgsel :

DROP TABLE `news`

MySQL returnerede:

drop command denied to user: 'nbainfo_news@ws2.surf-town.net' for table 'news'
Avatar billede mock Nybegynder
07. marts 2004 - 13:01 #8
Hov.. Fik slettet dem nu, med en anden bruger.. Der er 3 users til databasen.. den første havde sikkert ikke fuld rettigheder..

Prøver lige det du skrev... 2 sek :)
Avatar billede mock Nybegynder
07. marts 2004 - 13:06 #9
Undskyld.. Men hvordan "kører" jeg table.sql?

Nu står der:

Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /hsphere/local/home/nbainfo/nbainfo.dk/nynews/inc.config.php on line 20
Table 'nbainfo_debat.news' doesn't exist

når jeg går ind på http://nbainfo.dk/nynews/
Avatar billede schaefner Juniormester
07. marts 2004 - 13:10 #10
Åbn phpMyAdmin. Tryk på dit database-navn i venstre side.
Derefter trykker du på feltet SQL som fremkommer øverst i højre side. Så trykker du på gennemse-knappen/browse i bunden af den side du kommer ind på. Vælg filen table.sql og tryk udfør.
Avatar billede mock Nybegynder
07. marts 2004 - 13:14 #11
SÅ funger det fandme!!!!

Kanon :).. Du aner ikke hvor glad jeg er - har prøvet alt de sidste mange dage.. Thumbs up til dig (som jeg også skrev på din hjemmeside i går) - og hvis du lægger et svar, er der point :)..

Mange tak for hjælpen :)
Avatar billede schaefner Juniormester
07. marts 2004 - 13:22 #12
Var så lidt :)
Avatar billede mock Nybegynder
07. marts 2004 - 13:23 #13
Der kommer fejl, hvis jeg vil uploade filer, eller lave en nyhed med et billede :(..

Og kan man ikke fjerne muligheden for at kommentere nyheder?
Avatar billede schaefner Juniormester
07. marts 2004 - 13:25 #14
Har du givet mappen files rettighederne 777 (chmod 777)?

Hvis man ikke skal kunne kommentere, så skal du rette i koden. F.eks. fjerne linket til kommentar-siden.
Avatar billede mock Nybegynder
07. marts 2004 - 13:29 #15
Ok.. Billederne funger nu, og jeg fjerner linksne..

Der findes jo et par stykker der synes det er sjovt at misbruge de comment tingester..
Avatar billede mock Nybegynder
07. marts 2004 - 14:17 #16
schaefner..

Er http://www.eksperten.dk/spm/474167 noget du kan hjælpe mig med?