Avatar billede christofferlee Nybegynder
07. marts 2004 - 13:21 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Problemer efter virus fjernelse

For et stykke tid siden fik jeg den der msblast virus på min pc.

Her er hvad den gjorde:
Min normale download hastighed er ca 100kb/s. med msblast røg den ned på 10kb/s eller mindre. Nogle gange helt ned på 0.xxkb/s!
Den gjorde så jeg i spil som f.eks. Counter-strike fik en mega høj ping.
Det tog 15-30 minutter at slukke min pc fra START>Luk Computeren
Det sammen når jeg loggede min bruger af. Det tog også lang tid.
Og så gjorde den ellers min pc meget ustabil.

inde i WINDOWS>system32 lå der en fil der hed msblast. Slettede jeg den så kom den igen lidt senere.
Når jeg trykkede ctrl-alt-delete og gik ind under processer så kørte der en msblast der.

Efter en hård kamp fik jeg den fjernet. Tror jeg.
Jeg downloader hurtigt igen. ingen msblast fil inde i system32 og ingen msblast i ctrl-alt-delete>processer.
Min Norton 2004 kan heller ikke finde noget som helst.
Og min pc er også blevet meget mere stabil.

MEN!
Jeg har stadig en høj ping i cs. Det tager stadig en evighed at logge af elle slukke min pc.

Ligger den stadig på min pc? Eller er den væk men har ødelagt nogle vigtige filer? Eller er det noget andet?

Hvordan for jeg løst mit problem?
Jeg har virkelig brug for hjælp! For jeg kan ikke træne cs med den høje ping og jeg skal snart til en cs konkurence! Har brug for træning!
Avatar billede wickedd Juniormester
07. marts 2004 - 13:22 #1
Prøv at hente de her gratis værktøjer (Blaster & Blaster.C)
http://www.pandasoftware.com/download/utilities/
Avatar billede arlet Juniormester
07. marts 2004 - 13:23 #2
Ellers lad os tjekke den helt igennem for snavs:

Hent Spybot og Hijackthis her : http://www.arlet.dk/spybothjt.htm
Avatar billede christofferlee Nybegynder
07. marts 2004 - 13:24 #3
Og forresten. Det med den høje ping i cs. Jeg tror ikke det er noget med det der står inde i config.cfg filen inde i cstrike. Jeg har læst en del tweak guides om hvordan man for højere fps og lavere ping. Så jeg tror ik det kan være det.
Avatar billede christofferlee Nybegynder
07. marts 2004 - 15:30 #4
Her er Loggen fra Hijackthis. Der stod på http://www.arlet.dk/spybothjt.htm at jeg skulle lægge den ind her.

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\Programmer\Microsoft Hardware\Mouse\point32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
E:\Christoffer\Programmer\hjt.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://212.10.10.20/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [POINTER] point32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Programmer\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [websx] C:\Programmer\websx\int339890.exe -auto
O4 - HKCU\..\Run: [RamBooster] C:\Programmer\RamBooster\Rambooster.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\games\steam\steam.exe" -silent
O4 - Global Startup: ZoneAlarm Pro.lnk = C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://software-dl.real.com/20a41ed3951c19d72919/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede arlet Juniormester
07. marts 2004 - 15:32 #5
Det skal du også*S*

Løber den lige igennem
Avatar billede arlet Juniormester
07. marts 2004 - 15:41 #6
Du skal nu til at i gang med at fixe:

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [websx] C:\Programmer\websx\int339890.exe -auto

O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://software-dl.real.com/20a41ed3951c19d72919/netzip/RdxIE601.cab

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

--------------------------------------------------------------------

Find og slet i fejlsikret(f8 ved opstart):

C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du aktiver din systemgendannelse igen.
Avatar billede arlet Juniormester
07. marts 2004 - 15:42 #7
Du skal også slette denne:
C:\Programmer\websx <- hele mappen
Avatar billede christofferlee Nybegynder
07. marts 2004 - 17:23 #8
Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\Programmer\Microsoft Hardware\Mouse\point32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\games\steam\steam.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Documents and Settings\Christoffer\Skrivebord\Programmer\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://212.10.10.20/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [POINTER] point32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Programmer\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKCU\..\Run: [RamBooster] C:\Programmer\RamBooster\Rambooster.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\games\steam\steam.exe" -silent
O4 - Global Startup: ZoneAlarm Pro.lnk = C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

jeg kunne ikke finde C:\Programmer\websx
Avatar billede christofferlee Nybegynder
07. marts 2004 - 17:27 #9
Efter en scanning kommer der en masse backup filer. Hvad skal jeg med dem?
Avatar billede arlet Juniormester
07. marts 2004 - 17:30 #10
Så er du ren og kan aktiver din systemgendannelse igen

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan hente her : www.arlet.dk/pakke.htm

alle de backups filer smider du bare i skraldespanden, da det er alt det snavs vi har slettet..
Avatar billede christofferlee Nybegynder
07. marts 2004 - 17:40 #11
Tak for hjælpen!

jeg har ikke tjekket om min ping i cs er lavere men nu slukker og logger jeg af min pc meget meget hurtigere.
Avatar billede christofferlee Nybegynder
07. marts 2004 - 17:41 #12
Når jeg trykke på 'Accepter' så ser jeg ikke noget ske. Burde der ikke stå accepteret svar i steden for svar nu? Eller er jeg den eneste der ikke ser noget ske?
Avatar billede arlet Juniormester
07. marts 2004 - 17:43 #13
Du skal lige marker mit navn i boksen inden du trykker acceter
Avatar billede christofferlee Nybegynder
07. marts 2004 - 17:47 #14
Sådan :-)
Avatar billede arlet Juniormester
07. marts 2004 - 17:48 #15
Ja. Tak for point