Avatar billede mock Nybegynder
08. marts 2004 - 11:35 Der er 15 kommentarer

Nye ting på hjemmesiden

Hey.. Efter længere tids pause, er www.nbainfo.dk stået op fra de døde.

Jeg har ændret en del, selvom det ikke umiddelbart ser sådan ud.

Mange af tingene er skiftet til php, da jeg så slipper for at skulle bruge ftp en del gange om dagen (hep hey - tak til ham der opfandt php systemet :o)..)

Mit spørgsmål er så.. Hvordan synes I at siden efterhånden er bygget op?

Er nyheds systemet på forsiden ok? Skal der add'es billeder?

Jeg har tjekket alt - skulle jeg mene. Men mange øjne ser bedre end 2, så jeg ville blive glad, hvis I lige ville tjekke lidt på siden, da jeg har ændret i alle koder på siden (eller rettere - undersider), da ham der skulle overtage ødelagde det LIDT.

Og funger siden efterhånden i de fleste browsere?
Avatar billede cdc Novice
08. marts 2004 - 11:44 #1
først og fremmest bør du gemme dit logo i venstre side som gif, så slipper du får at den bliver gnidret/bluret i den røde og skarpe blå. Ved at bruge gif bliver den en lille smule tyngre at loade, men meget mere ren i kanterne
Avatar billede goose Nybegynder
08. marts 2004 - 11:46 #2
Umiddelbart ser det ok ud, dog er det ikke så heldigt i en opløsning på 800*600 som ca. 50% af dine brugere vil se den med, der kommer der nemlig en horisontal scrollbar.

Dine formularer (kontakt) falder ikke så heldigt ud med den røde baggrund.

Prøv og kør den igennem en validator, der er lige nogle ting du bør rette.

/Goose
Avatar billede mock Nybegynder
08. marts 2004 - 11:50 #3
/cdc:

Jeg har fået lavet banneret herinde, så det er ikke noget jeg kan hitte ud af :(.

goose:

Er der virkelig så mange der kører med 800*600?

Jeg gik ud fra at fra 1024 - ville det være godt nok.

Men jeg vil da lige kigge på det..

Og den røde baggrund ændrer jeg også lige.

Takker..- Keep 'em commin' :)..
Avatar billede cdc Novice
08. marts 2004 - 11:53 #4
se om du kan få fadt i orginalfilen, og lav den med spilleren som bg i cellen og få det til venstre som egen gif som du laver trabnsparent bg, og smid den ind i cellen, da det ikke er det peneste som det er nu
Avatar billede goose Nybegynder
08. marts 2004 - 12:01 #5
ahh jeg overdrev måske lidt, men prøv og check thecounter, den giver nok en meget godt billede af hvordan det generelt ser ud med opløsninger:

http://www.thecounter.com/stats/2004/March/res.php

/Goose
Avatar billede cob Nybegynder
08. marts 2004 - 12:28 #6
Halvdelen af banneret burde nok have været lavet som gif - logoet og nba-logoet (som du naturligvis har fået lov til at bruge) står ret jpeg-grumset...
Avatar billede b_ball Nybegynder
08. marts 2004 - 12:43 #7
jeg syntes det ser godt ud... der er lige nogle ting der skal laves men det ved du jo:-D

jeg kom lige til at se på den kalender der er på siden... hvad laver den der??
Avatar billede mock Nybegynder
08. marts 2004 - 15:35 #8
b ball:

Jeg har overvejet at fjerne den, men ved ikke hvad jeg kan smide på i stedet for..

cob: Som skrevet tidligere, har jeg fået lavet banneret, da jeg er snot dum til sådan noget. Så jeg forstår ikke meget af det du siger der :)..

cdc: Jeg overvejer at få lavet et andet banner, i samme stil som det der er der nu - for jeg tror ikke at ham der lavede det, stadig har originalen. Men kan lige skrive til ham :)..
Avatar billede cdc Novice
08. marts 2004 - 15:39 #9
Vedr. din menu i venstre side, ville det være bedst hvis den matcher toppen af din kalender i højre side så det får lidt symetri
Avatar billede b_ball Nybegynder
08. marts 2004 - 16:20 #10
du kan da bare rykke det der står under op... hvorfor skal der være 2 steder på siden hvor man kan se hvilken da to det er?
Avatar billede b_ball Nybegynder
08. marts 2004 - 16:21 #11
dato*
Avatar billede mock Nybegynder
09. marts 2004 - 12:13 #12
Hvis BBall lige smider et svar sammen med /cdc - så lukker jeg..

Fik lidt at arbejde med :)..
Avatar billede cdc Novice
09. marts 2004 - 12:46 #13
svarer :o)
Avatar billede mindfreak Nybegynder
09. marts 2004 - 16:10 #14
800x600 er vist ikke 50% mere.. tror det er et halvt års tid siden 1024x768 overhalede 800x600 som den mest brugte opløsning.
Avatar billede goose Nybegynder
09. marts 2004 - 16:24 #15
Muligt, men i flg. Thecounter ligger de meget lige og efter min mening er det noget man ikke må se bort fra.
Hvis blot alle sad på min. 17" skærme i 1260*1024 så var livet lettere :o)

/Goose