Avatar billede hmlfc Praktikant
10. marts 2004 - 11:47 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

hvormange pc´er kan man koble på en router uden en Switch!?

hvormange pc´er kan man koble på en router uden en Switch!?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. marts 2004 - 11:48 #1
Hvis der ikke er en switch indbygget i routeren kan der kun være 1
Avatar billede dk_akj Nybegynder
10. marts 2004 - 11:48 #2
vel ligeså mange der er porte til ?

//akj
Avatar billede dk_akj Nybegynder
10. marts 2004 - 11:48 #3
jacob >> selvfølgeligt...

//akj
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. marts 2004 - 11:48 #4
Der er kun én udgang fra routeren, hvis den ikke har indbygget switch, med flere udgange.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
10. marts 2004 - 11:55 #5
ligeså mange der er porte/ip-adresser til
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. marts 2004 - 11:56 #6
eric-pedersen >> hehe skriver samme svar - 7 minutter efter :-)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
10. marts 2004 - 11:59 #7
Jakob...
Hvor har i nævnt ipadresser ???
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
10. marts 2004 - 12:03 #8
jeg skulle måske skrive porte og/eller ip-adresser

Er der 1 porte som hver kører i en hub kan der jo komme flere end 1 på, men max hvad der er ipadresser til
Avatar billede nmh Nybegynder
10. marts 2004 - 12:58 #9
Mange routere kan køre som dhcp-servere. Det betyder, at de kan levere IP-adresser automatisk til de tilsluttede computere.
Så det giver adresser i området fra 192.168.1.2 til 192.168.1.254 for at tage et eksempel.
Så skal man blot have det fornødne antal switche at tilslutte til.
Avatar billede hmlfc Praktikant
10. marts 2004 - 14:05 #10
kan jeg sætte min hub op efter routeren og så kan hver pc gå deri!? (istedet for en switch?)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
10. marts 2004 - 14:13 #11
Jeps...
Avatar billede hmlfc Praktikant
10. marts 2004 - 14:15 #12
Det vil sige at jeg kan købe en router med fx. én udgang! Og så sætte min hub op efter den med 8 udgange også kan de 8 pcér i huset være på nettet (Hvis jeg havde 8 pcer :-)  )
Avatar billede nmh Nybegynder
10. marts 2004 - 17:32 #13
Ja det kan de. Hvis du har en hub i forvejen kan du bruge den, men hvis du skal købe, bør du købe en switch.
De koster ikke ret meget nu om dage.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester