17. marts 2004 - 01:33Der er
1 kommentar og 1 løsning
Rotation / DirectDraw
X Hvordan roterere jeg mine objekter, på et ikke 3D Surface? Istedet for at tegne spritsne i alle retninger, vil jeg rotere dem i koden istedet. Men det rotation jeg kan finde, virker ikke.
Det rotation er en "Effect" på et DDraw objekt. Ddraw.DrawEffects df = new Microsoft.DirectX.DirectDraw.DrawEffects(); df.RotationAngle = 90;
Men det virker ikke. Er der ikke en anden måde at rotere objekter på?
Jyske Bank er rykket ind i Glaskuben på Kalvebod Brygge, et markant byggeri i hjertet af København. Knap 1.000 arbejder her, heraf 200 i IT, med nye rammer for samarbejde, innovation og udvikling.
Nej ikke i DirectDraw desværre, du skal bruge Direct3D, som har rotationsvektorer. Men med mindre du har gang i et meget stort projekt, burde det ikke tage så lang tid at omskrive koden til at bruge Direct3D (jeg har selv gjort det, af samme grund). Jeg kender dog ikke DrawEffects, det er selvfølgelig muligt at du kan få det til virke.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.