Avatar billede larsen45 Juniormester
17. marts 2004 - 16:18 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

udtræk fra database og send Jmail med oplysningerne

Dette spørgsmål er virkeligt til eksperterne.

Jeg har nu længe kæmpet for at få oplysninger udtaget fra databasen forklarer lige.
Jeg har en mySmartUpload kode som oploader data til en access database. Det som jeg har brug for er at få tilsendt oplysninger til mig pr. mail hver gang der er en som har oprettet et nyt indlæg.
Jeg har derfor brug for ID et fra databasen så jeg kan følge indlægget ved at trykke på linket som kommer i min indboks.

Jeg har umiddelbart kun kunne få den til at hente et specifikt indlægs nummer f.eks. id?=1 hvis jeg altså har indsat dette.
Men jeg vil gerne have at den udtager det nummer som kommer i databasen når indlægget bliver oprettet.

Jeg har denne kode her som jeg håber på at få hjælp til:

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open("Driver={MicroSoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb"))
SQL = "Select @@Identity From Images order by ID"
Set rs = Conn.Execute(SQL)

Response.Write rs(0)

strBody = strBody & "Der er blevet oprettet en ny nyhed af <a href=""http://www.domain.dk/read1.asp?id=" & rs(0)  & """>Et eller andet navn</a>" & vbCrLf & "<br>"

Som i kan se henter den =0 og ikke selve indlægget som bliver oprettet.

Jeg håber meget på at der er nogle som kan hjælpe mig da jeg er ved at blive gak gak af dette her. Jeg har brugt rigtigt meget tid på det og jeg har prøvet at snakke med flere personer som desværre ikke kunne løse det.
Derfor prøver jeg nu her på eksperten da i plejer at kunne løse sådanne ting.
Avatar billede cyigen Nybegynder
17. marts 2004 - 16:22 #1
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open("Driver={MicroSoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb"))
SQL = "Select @@Identity AS NewID From Images order by ID"
Set rs = Conn.Execute(SQL)
response.write rs("NewId")

virker det?
Avatar billede larsen45 Juniormester
17. marts 2004 - 16:28 #2
Jeg har lige prøvet det jeg modtager en mail fint nok
men den henter ikke det nye indlæggs ID
read1.asp?id=0 den skal ikke hente 0 men selve indlægget som kunne hedde 225 eller hvad det nu kommer til at hedde i databasen.
Altså følge det specifikke indlægs nummer når jeg for mailen
Avatar billede larsen45 Juniormester
17. marts 2004 - 16:39 #3
hjælp
Avatar billede larsen45 Juniormester
17. marts 2004 - 17:01 #4
Help ME
Avatar billede cyigen Nybegynder
17. marts 2004 - 21:40 #5
øhh, ovenstående skulle meget gerne virke hvis du lige inden har oprettet en ny post i Databasen. Men du får lige hele koden her:

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open("Driver={MicroSoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb"))
' nocount gør at ID'værdien ikke skifter under hele SQL-forløbet.
SQL = "SET NOCOUNT ON; INSERT INTO Images (felt1, felt2) VALUES ('verdi1', 'verdi2'); SELECT @@IDENTITY AS NewId;"
Set rs = conn.Execute(SQL)
response.write rs("NewId")

Set rs = nothing
conn.close
Set conn = nothing
%>
Avatar billede larsen45 Juniormester
19. marts 2004 - 13:03 #6
Kan ikke henter det ID indlægs nummer som bliver medtaget i databasen.
linket som jeg modtager pr. mail bliver ved med at værer det samme.

<% Response.Buffer = True %>
<HTML>
<BODY BGCOLOR="white">

<H1>aspSmartUpload : Sample 4</H1>
<HR>

<%
'  Variables
'  *********
  Dim mySmartUpload
  Dim file
  Dim oConn
  Dim oRs
  Dim intCount
  intCount=0
  Session.LCID = 1030
'  Object creation
'  ***************
  Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")

'  Upload
'  ******

  mySmartUpload.Upload
'  ******
  intCount = mySmartUpload.Save("./upload")

'  Connect to the DB
'  *****************
  Set oConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  curDir = Server.MapPath("database.mdb")
  oConn.Open "DBQ="& curDir &";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DriverId=25;FIL=MS Access;"

'  Open a recordset
'  ****************
  strSQL = "SELECT * FROM Images"

  Set oRs = Server.CreateObject("ADODB.recordset")
  Set oRs.ActiveConnection = oConn
  oRs.Source = strSQL
  oRs.LockType = 3
  oRs.Open

'  Select each file
'  ****************
  For each file In mySmartUpload.Files
  '  Only if the file exist
  '  **********************
      If not file.IsMissing Then

      '  Add the current file in a DB field
      '  **********************************
        oRs.AddNew
        oRs("Images") = file.FileName
        oRs("link") = mySmartUpload.form("link")
        oRs("indhold") = mySmartUpload.form("indhold")
        oRs("overskrift") = mySmartUpload.form("overskrift")
        oRs("indledning") = mySmartUpload.form("indledning")
        oRs("navn") = mySmartUpload.form("navn")
        oRs("email") = mySmartUpload.form("email")
        oRs("IP") = request.servervariables("REMOTE_ADDR")
        oRs("dato") = now()
        oRs.Update
        intCount = intCount + 1
else

        oRs.AddNew
        oRs("Images") = "findesikke.jpg"
        oRs("link") = mySmartUpload.form("link")
        oRs("indhold") = mySmartUpload.form("indhold")
        oRs("overskrift") = mySmartUpload.form("overskrift")
        oRs("indledning") = mySmartUpload.form("indledning")
        oRs("navn") = mySmartUpload.form("navn")
        oRs("email") = mySmartUpload.form("email")
        oRs("IP") = request.servervariables("REMOTE_ADDR")
        oRs("dato") = now()
        oRs.Update
                idOfAddedRecord = oRs("ID")
      End If

  Next

'  Display the number of files uploaded
'  ************************************
  Response.Write(intCount & " file(s) uploaded.<BR>")

'  Destruction
'  ***********
  oRs.Close
  oConn.Close
  Set oRs = Nothing
  Set oConn = Nothing

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb")
Conn.Open DSN
strSQL = "UPDATE Images SET dato = '" & dato & "', navn = '" & navn &"', email = '" & email &"', overskrift = '" & overskrift &"', indledning = '" & indledning &"', indhold = '" & indhold &"', Images = '" & Images &"', link = '" & link &"', IP = '" & IP &"', Hits = '" & Hits & "'"
strSQL = strSQL & "WHERE ID = 5 "
Conn.Execute(strSQL)

Conn.Close
Set Conn = Nothing
Set rs = Nothing

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open("Driver={MicroSoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb"))
SQL = "SELECT TOP 1 * FROM Images WHERE id " & Request.QueryString("id")
Set rs = Conn.Execute(SQL)

Response.Write "<a href=""http://www.floorballlife.com/trgallery/troningsovelser/read1.asp?id=" & RS("Id")  & """>Click Here!</a>"

strBody = "Hej Søren Borck Larsen" & vbCrLf & "<br>"
strBody = strBody & "Der er blevet oprettet en ny nyhed af " & mySmartUpload.Form("dato") = now() & vbCrLf & "<br>"
strBody = strBody & "Der er blevet oprettet en ny nyhed af " & mySmartUpload.Form("navn") & vbCrLf & "<br>"
strBody = strBody & "Der er blevet oprettet en ny nyhed af <a href=""http://www.floorballlife.com/trgallery/troningsovelser/read1.asp?id=" & ("Id")  & """>Der er kommet nyt indlæg</a>" & vbCrLf & "<br>"
strBody = strBody & "FloorBallLife.com / Robot" & vbCrLf & "<br>"
strBody = strBody & "web-site: <a href=""http://www.floorballlife.com"">http://www.floorballlife.com</a>" & vbCrLf & "<br>"
strBody = strBody & "e-mail: <a href=""mailto:postmaster@floorballife.com"">postmaster@floorballife.com</a>" & vbCrLf & "<br>"

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.Message")
JMail.AddRecipient "webmaster@floorballlife.com", "Søren Borck Larsen"
JMail.ContentType = "text/html"
JMail.From = "postmaster@floorballlife.com"
JMail.FromName = "News system Robot"
JMail.Subject = "En nyhed er blevet oprettet"
JMail.Body = strBody
JMail.Priority = 3
JMail.Send("mail3.cliche.dk")
Set JMail = Nothing

rs.Close
Conn.Close
Set Conn = Nothing
Set rs = Nothing

%>

<p>&nbsp;</p>
</BODY>
</HTML>