Avatar billede darkstar Nybegynder
22. marts 2004 - 01:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Strømforsyning til Apple Powerbook G4

Hej.

Jeg har for ikke mange måneder siden erhvervet mig en Apple PowerBook G4 computer, for den ringe sum af 22.000 kr. Vores "dejlige" hun har så været godt igang med ledningen til strømforsyningen (lade-adapteren) dertil, så denne nu er mere eller mindre færdig..

Hvor kan jeg købe sådan en ny adapter? Det må også godt være en brugt..
Avatar billede hoejrup Nybegynder
22. marts 2004 - 09:32 #1
Har du prøvet at kontakte en Apple forhandler?

Normalt koster adapter og strømforsyninger kun nogle få hundrede kr.

/per
Avatar billede egonspock Seniormester
22. marts 2004 - 16:02 #2
Surt sjov. Strømforsyninger er faktisk relativt dyre hos Apple. En ny koster 799 hos Apple, og hvis linket ellers virker, kan du se det her:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/90310/wo/215EQE9swRBR34ewwNEehMfQfnS/2.3.0.5.10.3.3.13.0
(Det er muligt at det kun virker på min PowerBook i en times tid eller sådan, men ellers kan man finde det på http://www.apple.com/denmarkstore under Accessories/Portables)
Vi kan så glæde os over at batterier er relativt billige, men det kan du jo ikke bruge til noget her og nu :-(
Avatar billede egonspock Seniormester
22. marts 2004 - 16:06 #3
Hov, jeg overså at der står at den kun er kompatibel med Ti-books og iBooks-G4, så hvis det ikke er sådan en må du hellere ringe til Apple og spørge direkte: 80 24 08 35
Avatar billede egonspock Seniormester
22. marts 2004 - 16:07 #4
Det går sgu godt i dag: Jeg citerer i stedet: "Important: Only compatible with the Titanium PowerBook G4 or dual-USB iBook with 500MHz G3 processor or higher."
Avatar billede hoejrup Nybegynder
22. marts 2004 - 21:37 #5
Det er stadigvæk billigt i forhold til prisen på computeren, og
så er der tale om en reservedel. :-)

/per
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
25. marts 2004 - 13:33 #6
Alle Apple PowerBook G4 er Titanium dvs. Ti-books, så det burde være ok. (Stikket fra strømforsyningen var lidt større på de gamle sorte G3 powerbooks).
Avatar billede styxx Nybegynder
17. april 2004 - 16:22 #7
Hvis du ikke selv har mod på at lodde ledninger, kan du måske kontake en Radio / TV forhandler og få dem til at fikse det (under forudsætning af at det kun er ledningen kan det vel ikke koste en Herregård) Ja, det er måske lidt naivt;)
Avatar billede egonspock Seniormester
17. april 2004 - 18:11 #8
Martin.jensen -> hehe, min 15" er nu en Aluminium-udgave, også kaldet AlBook, som i øvrigt udmærker sig ved at være noget mere robuste end Titaniumsudgaverne. Man kan slet ikke købe TiBooks fra Apple længere. Den sidste model udgik i oktober 2003, da Steve Jobs introducerede 15" Albookene. 12" og 17" modellerne var fra starten Albooks, som i Little og Big Albook og de kom vel i januar 2003.
Derfor er det også lidt underligt at teksten ikke er opdateret. Jeg er dog rimeligt overbevist om at det er den rigtige strømforsyning, men spørg Apple.