Avatar billede troelsm Nybegynder
23. marts 2004 - 01:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skift af disk i RAID med GHOST er det muligt

Hejsa !
Har et RAID 1 - med 2 hd på hver 9.1 Gb
begge 2 stod desværre af samtigdigt hvor utroligt det end lyder.

Jeg var derfor nød til at sætte serveren op med en anden 9.1 disk (HD1) som jeg havde til at ligge.
Min 2 nye 9.1Gb diske (HD2 og HD3) er nu kommet hjem men desværre er de få hundrede kb mindre end den jeg har sat serveren op på - derfor kan jeg ikke oprette mit RAID 1 igen - da den nye disk er mindre end den disk (HD1) som sidder i.

Derfor.
Er det muligt at lave en ghost af den disk som sidder i nu (HD1) også ghost dette ud på en af de nye diske (HD2) - tage HD1 ud og sætte den nye HD2 ind istedet for også starte op igen.

Såfremt dette er muligt kan jeg nemlig via min RAID controller oprette mit RAID 1 igen med HD3 og HD2
Avatar billede troelsm Nybegynder
23. marts 2004 - 17:45 #1
Slet ingen som har nogle gode forslag til om ovennævnte er muligt ??
Avatar billede exsop Praktikant
25. marts 2004 - 23:05 #2
det er muligt med partitiom magic 7
jeg går du fra at du kører NTFS
Avatar billede troelsm Nybegynder
15. juli 2004 - 22:05 #3
Lukning