Avatar billede microsoft Nybegynder
23. marts 2004 - 23:16 Der er 19 kommentarer

Kan ikke se mapper på WAN-Net

Hej,
Jeg har oprettet en VPN forbindelse mellem to Linksys VPN-routere.

De er "connected" og jeg kan "pinge" interne adresser på det eksterne netværk. - Men jeg kan ikke få lov til at se det via "andre netværk".

Er der nogen der har forslag til løsning af problemet?
Avatar billede microsoft Nybegynder
23. marts 2004 - 23:17 #1
Jeg bruger i øvrigt win2k på klienten.
Avatar billede renehinsch Praktikant
23. marts 2004 - 23:28 #2
Det er muligt at de ikke kan 'se' hinanden. Prøv at oprette de de to maskiner i hinandens lmhost tabeller.
Avatar billede strych9 Praktikant
23. marts 2004 - 23:47 #3
Du skal tillade netbios broadcast over port 137. Det er sådan de "ser" hinanden.
Avatar billede renehinsch Praktikant
24. marts 2004 - 19:53 #4
Tror egentlig at strych9 og jeg svarer med samme løsning implementeret hvert sit sted.
Avatar billede exsop Praktikant
25. marts 2004 - 22:50 #5
er det kun 1 computer
så søg efter computer " navn " når fundet lav genvej
Avatar billede microsoft Nybegynder
02. april 2004 - 00:13 #6
Netbios broadcast over port 137. - Hvor aktiveres det?
Avatar billede microsoft Nybegynder
02. april 2004 - 00:18 #7
Jeg nu komme ind på ekstern server ved at benytte "\\IP-adresse\drev$\", som jeg har lavet en "genvej" til.

Når jeg genstarter PC har "genvejen" mistet sin forbindelse.

Har det noget med netbios at gøre?

Jeg har oprettet begge maskiner i LMHosts.
Avatar billede microsoft Nybegynder
02. april 2004 - 00:19 #8
Jeg nu komme... = Jeg er nu kommet...
Avatar billede renehinsch Praktikant
02. april 2004 - 00:28 #9
Det lyder som et netbios problem, da ip jo god kan komme igennem. Port 137 skal du åbne for i din VPN router. Jeg ved ikke hvordan linksys sættes op, men vil gætte på at du skal lave en regel i den indbyggede firewall der åbner for denne port.
Avatar billede microsoft Nybegynder
02. april 2004 - 00:29 #10
Jeg prøver lige at lave en forward på linksys'en.
Avatar billede microsoft Nybegynder
02. april 2004 - 00:40 #11
Nu er genvejen"Stabil", men problemet er nu at jeg har en Navision klient, der skulle kunne connectes til server, men opkoblingen via Navision siger at "servernavn" (der er ekstern computer) ikke findes.
- Der henvises til Hosts- og Service-fil?
Avatar billede microsoft Nybegynder
02. april 2004 - 00:46 #12
Hvis jeg connecter med TCP/IP, får jeg følgende svar:

#####################################################
"TCP/IP-forbindelsens 'Host' svarer ikke (TCP/IP error ECONNREFUSED).

Du kan læse i dokumentation til netværk, hvordan 'Hosts'- og 'Services'-filerne retts"
########################################################

Hvis jeg connecter med Netbios, får jeg følgende svar:

#######################################################
"Serveren er ikke startet.

NetBIOS sebdte fejlkoden 20 (Cannot find name called or no answer).
#######################################################

mmmmh, hvad skal det nu betyder?
Avatar billede strych9 Praktikant
02. april 2004 - 00:52 #13
kører server service og workstation service på den computer du forsøger at connecte til?
Avatar billede strych9 Praktikant
02. april 2004 - 00:55 #14
og er "Client for Microsoft Networks" samt "File and Printer Sharing for Microsoft Networks" installeret og bundet til netkortet?
Avatar billede microsoft Nybegynder
02. april 2004 - 00:55 #15
Det ved jeg ikke. Der kører en NT 4.0 Server.
- Hvordan kontroller jeg det. - Evt. remote.
Avatar billede microsoft Nybegynder
02. april 2004 - 00:57 #16
På min PC gør de!
Avatar billede strych9 Praktikant
02. april 2004 - 00:59 #17
hm hm, det er efterhånden nogle år siden jeg sidst har administreret nt4.
På Win2k/XP er det højreklik på "my computer" og vælge manage og i bunden af konsollen har du en "services and applikations" hvorunder der findes en services del. Det er sidestykket til den du skal finde i NT4. Jeg mener at huske vagt at der er et link til den direkte i start menuen som bare hedder services.
Avatar billede microsoft Nybegynder
02. april 2004 - 01:43 #18
Jeg kontrollerer, når jeg kommer på arbejdet.
Avatar billede renehinsch Praktikant
19. august 2004 - 10:25 #19
Lukketid?