Avatar billede karga Nybegynder
24. marts 2004 - 16:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg bruge til en server?

Jeg skal til at lave mig en server, det største krav er et støjniveau < 0, ellers skal den bare bruges til ftp-, hp- og lokal netværks lager-server
Ting som tastatur, mus, skærm ... bruger jeg en switch
Avatar billede bacardil Nybegynder
24. marts 2004 - 18:33 #1
Windows eller Unix/linux? Hvis du skal havde en windows server skal du smide lidt mere ram i end ved Unix/linux, men ellers bare en gammel pc du har kasseret hvis den ikke skal bruges til noget vildt.
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
25. marts 2004 - 11:56 #2
Jeg har selv samme problemstilling og derfor har jeg købt en Via Eden hos www.shg.dk og et kabinet med eksterne strømforsyning hos www.compumail.dk. Den eneste lyd fra den kommer fra HD og den bruger under 20Watt når den står og snurre.
Avatar billede karga Nybegynder
25. marts 2004 - 12:23 #3
Jeg vil gerne bruge windows, da jeg ikke har stor forstand på andet ... Men hvad vil i anbefale mht:
CPU: Intet/AMD? ?MHz
RAM: ?MB
Køling: Ka det la sig gøre med luft-køling, eller skal jeg ha H2O hvis den skal være mere lydløs end 0dB?
Kabi: Noget specielt jeg skal vide der?
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
25. marts 2004 - 13:12 #4
Det ovennævnte VIA kort kører fint en windows :-)
Avatar billede themaster Nybegynder
25. marts 2004 - 20:29 #5
Jeg har en gammel 450 MHZ Celeron/192 MB SD-PC100 der køre Windows 2003 Enterprise Server. Den har en 5 GB HD lige på motherboardet til system/windows. Resten (300 GB) køre på IDE-kort. det virker fint. Kan foresten anbefale BulletProof FTP-server, hvis du er lidt grøn hvad FTP-servere angår. Den er ret nem at bruge. Men min server køre FTP, WEB, MAIL og CS-gameserver. Det kan altså godt lade sig gøre for 800 kr, inde på www.dba.dk
Avatar billede karga Nybegynder
30. marts 2004 - 15:37 #6
Skal man virkelig ikke bruge mere for en cs-server?
Kender i nogle firmaer der sælger sådanne løsninger til en billig penge?
Avatar billede karga Nybegynder
07. april 2004 - 21:45 #7
Lukker