Avatar billede tanketorsk Nybegynder
25. marts 2004 - 02:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

CPU-brug måler svinger hele tiden..

Hej, min CPU-måler svinger hele tiden mellem 0 - 15% nogen gange hurtigt helt op på 30% når jeg har et program kørende og ikke laver noget, osse når jeg ikke laver noget (så er det dog kun mellem 1- 7% eller deromkring), men den arbejder helt vildt nogen gange ved bare at åbne et program, kort sagt er CPU-måleren meget ustabil og står aldrig på 0 i længere tid - den har altid gjort det, men gør det dog ikke lige i starten feks. efter man har formateret, der går som regel et lille stykke tid.. hvad kan det skyldes? min computer er en Athlon 1100 mhz 256 ddr ram bundkort Asus A7N266VM, hvad kan jeg gøre, jeg har hørt noget om man kan tweake eller booste sin comp. så man får det maksimale ud af dens ydeevne..
mvh. Tanketorsk
Avatar billede inmyworld Nybegynder
25. marts 2004 - 02:41 #1
det er meget normalt at den ligger og svinger lidt op og ned (0-10%)
grunden til det er at windows bruger noget cpu kraft på at holde sig selv i live.
Avatar billede inmyworld Nybegynder
25. marts 2004 - 02:42 #2
windows har en del services der køre i baggrunden, helt op til 20 stk. når det er ny installeret men det kommer lidt an på hvilken windows du køre med.
Avatar billede inmyworld Nybegynder
25. marts 2004 - 02:44 #3
hvis jeg var dig ville jeg defragmentere mine disk en gang, det er typisk grunden til at den bruger langt tid på at åbne et program!
Avatar billede tanketorsk Nybegynder
25. marts 2004 - 03:06 #4
Ok tak jeg kører med XP, glemte foresten at sige at jeg har 2 HDD, hvor den ene er delt op i 2 partitioner, hvoraf C: er windows og kører NTFS og E: er den anden partition og kører fat 32 - og den anden HDD er D: og kører osse fat32 - har det noget at sige?
Avatar billede tanketorsk Nybegynder
25. marts 2004 - 03:12 #5
Har lige kørt en analyse på mine HDD, og den siger de ikke trænger til at blive defragmenteret..
Avatar billede inmyworld Nybegynder
25. marts 2004 - 03:12 #6
nej det burde det ikke have, men jeg ville nu nok vælge at køre med ntfs på alle mine drev.
Avatar billede inmyworld Nybegynder
25. marts 2004 - 03:17 #7
ok så skulle du nok købe lidt flere ram.

256 er meget lidt til windows xp.
da jeg kørte med xp kunne den godt bruge 600mb ram når jeg kørte tunge programmer
Avatar billede tanketorsk Nybegynder
25. marts 2004 - 03:21 #8
Ok tak for de gode råd :)
Avatar billede inmyworld Nybegynder
25. marts 2004 - 03:22 #9
np tak for point