Avatar billede vilhelm Nybegynder
25. marts 2004 - 13:19 Der er 13 kommentarer

Oprettelse af bruger lokalt når PC er tilknyttet domæne

Jeg forsøger i XP at oprette bruger lokalt og får følgende fejl: Bruger "PCNAVN\bruger" kan ikke gives standardbrugeradgang, fordi "PCNAVN\bruger" ikke eksisterer.
Den eksisterer selvfølgelig ikke - jeg forsøger jo at oprette den. Hjælp?
Avatar billede styless Nybegynder
25. marts 2004 - 13:25 #1
Kunne forestille mig det var fordi den prøver at connecte til domænet for at se om brugeren eksisterer der.

Er du logget ind som lokal Administrator på den maskine som du prøver at oprette brugeren på? Eller er du logget på som domæne Administrator? Kan være derfor?
Avatar billede vilhelm Nybegynder
25. marts 2004 - 13:27 #2
Er logget ind som administrator begge steder og brugeren eksisterer på domænet.
Avatar billede styless Nybegynder
25. marts 2004 - 13:36 #3
Prøv at slette dig selv som domæne admin på den pågældende computer og se om det hjælper. Det lyder meget mærkeligt.
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
25. marts 2004 - 13:39 #4
prøv at oprette ham i MMC
start menu - kør - "MMC"
tilføj root - local users and groups.
add ham der.
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
25. marts 2004 - 13:43 #5
tilføj/fjern snapin hedder den, ikke "root".
Avatar billede styless Nybegynder
25. marts 2004 - 13:50 #6
thomas_yde > For meget Unix ;)
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
25. marts 2004 - 14:00 #7
Formentlig :)
Avatar billede vilhelm Nybegynder
25. marts 2004 - 14:04 #8
HAHA - jeg ved snart ikke om jeg kan holde med at grine igen.......
Drop det bare.
Avatar billede serverservice Praktikant
25. marts 2004 - 14:30 #9
Hvis du er logget på med admin rettighed så hj.klik my computer-adminisrer-brugere - opret bruger. virker det ikke her?
Avatar billede vilhelm Nybegynder
25. marts 2004 - 14:35 #10
Dannyboyd> Det virker - læg svar for at få points...
Avatar billede serverservice Praktikant
25. marts 2004 - 14:39 #11
ok det var da godt...
Avatar billede styless Nybegynder
25. marts 2004 - 14:39 #12
Jeg må indrømme det var sådan jeg troede han prøvede at oprette brugeren ... :|
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
25. marts 2004 - 14:51 #13
Åbenbart ikke...Men min metode virker