Avatar billede vallemanden Nybegynder
25. marts 2004 - 18:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

e-mail adresse administration

Hej

Jeg skal bruge en til at lave en kunde web e-mail adresse administration,
det skal udvikles i PHP og MySQL og skal have password sikring,
og det er ikke selve webmailen jeg skal bruge det er så man kan
oprette mailadresser på min mailserver online, alt efter hvilken
webpakke man har, ALT er i MySQL databasen og køre i et program men
jeg vil gerne have at kunderne skal kunne styre det selv. Slette og oprette nye emails

jeg udlove et Webhotel gratis i et år
WEB 50
50 MB plads på serveren.
Ubegrænset trafik.
5 E-mail adresser
1 FTP-adgang
Support via e-mail
Betalingsperiode 1 år. (Prisen er for 1 år.)
Pris. Kr.: 348,-

Kig evt på http://www.night.dk
Avatar billede cybermike Nybegynder
26. marts 2004 - 00:10 #1
Snak 10 år, så er prisen ved at være der.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
26. marts 2004 - 00:14 #2
Du kunne jo evt komme med nogle oplysninger om hvad det er et sådan system skal kunne snakke med i den anden ende?
For det kommer jo ganske meget an på hvordan din mailserver og lign. er sat op i den anden ende.
Hvad for en mailserver, og hvad mener du med at det kører i et program?

Postfix MTA der kører op imod en mysql database kan jeg anbefale.
Der er det heller ikke svært at lave noget administration til selv, og hvis man vil kan man jo bruge nogen af de systemer der med sikkerhed findes i forvejen.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
26. marts 2004 - 00:21 #3
Jeg kom til at kigge lidt på din side - Nu er du vel opmærksom på at du skal betale licens for kommerciel brug af mysql?
Plus at det måske var en idé at smide dit cvr-nummer på siden også, hvis det altså er et seriøst foretagende.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2004 - 00:41 #4
The MySQL software is released under the GNU General Public License (GPL) - Kilde: http://www.mysql.com/doc/en/MySQL_licenses.html

"Nu er du vel opmærksom på at du skal betale licens for kommerciel brug af mysql?"
Så _NEJ_ det skal man _IKKE_ !!!!

Tilgengæld hvis du bundler mysql med et andet program så skal du gøre kilden frit tilgængeligt... med mindre du bruger den kommecielle licens.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
26. marts 2004 - 00:42 #5
regin: Det var nu sådan set også det jeg mente, bare forkert formuleret, sorry
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2004 - 00:45 #6
vladimir: no worries...
Avatar billede vallemanden Nybegynder
26. marts 2004 - 03:56 #7
Hej

Den mail server jeg køre med køre på en mysql atabase, det var det jeg mente i mit indlæg, men fik det nok defineret forkert, så selve typen og navn af mail server er vel lige meget. Men det er en fra alt-n!
Det jeg mener med at det køre fra et program, jeg har lavet et windows program hvor jeg kan administrere emails, via MySQL, men for at jeg skal slippe for det for alle de kunder jeg måske(forhåbentlig) får på et tidspunkt, synes jeg at det ville være smart at de selv kan oprette og slette email.

Så i bund og grund er det bare en php side med fingerene nede i MySQL serverens tabeller

håber det hjælp på spøgsmålene

og hvis den jeg mener kan hjælpe med programmet ikke mener at det er nok betaling så finder vi nok også ud af det(inden der gås igang med projektet)

(og jeg undskylder lige for diverse stevefejl på forhånd)
Avatar billede vallemanden Nybegynder
26. marts 2004 - 04:04 #8
>>> vladimir

cvr nr, det kommer også når jeg begynder at få nogle betalende kunder! Jeg køre det endnu på hobby basis!
også lige....
Efter dansk lovgivning.....
Ved en omsætning på under DKK 50.000 pr. år skal virksomheden ikke momsregistreres, selv om aktiviteten er momspligtig. Det er dog altid muligt at blive registreret, hvilket kan være en fordel, hvis virksomheden for det meste sælger til momsregistrerede virksomheder. Derudover kan det være en fordel, da virksomheden derved opnår fradrag for købsmomsen.
Avatar billede g1um Nybegynder
26. marts 2004 - 10:03 #9
Hej vallemanden. Jeg har lavet bruger logins før med email administration, så jeg vil gerne lave en til dig. kontakt mig via icq: 146523985, eller messenger: glum@pisem.net. som reference med brugerlogin kan du se engbjerg.dk , du kan dog ikke se User administration side, som kun er tilgængelig for brugeren engbjerg.net