Avatar billede mostcrazy Nybegynder
25. marts 2004 - 20:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Tilslutning af Lexmark T622 til netværk

Hej...

Jeg har en Lexmark T622, med indbygget netkort. Denne ønsker jeg at tilslutte til mit netværk, men jeg har ingen ide om, hvorledes man gør udover at sætte stikket i stikkontakten og i hubben.
Avatar billede edbsupport Nybegynder
25. marts 2004 - 20:29 #1
Hej,

Der skulle muligvis medfølge noget software, som der skal installeres på den computer, som skal benytte printeren. En form for Klient. Denne software opretter en port på computeren, til printeren.

M.v.h. Michael
Avatar billede exsop Praktikant
25. marts 2004 - 22:03 #2
hvad for et os kører du
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
25. marts 2004 - 22:07 #3
winXP pro
Avatar billede exsop Praktikant
25. marts 2004 - 22:13 #4
du skal sætte printeren op til tcp/ip print
tilføj printer  næste lokal printer  opret ny port standart tcp port
skriv ip adressen for printeren der efter næste næste
vælg så printer driver
installer printerdriver
Avatar billede volli Nybegynder
27. marts 2004 - 08:06 #5
Du går ind på printerens panel og går i indstillinger til tcp/ip adresser.
Der vælger du en adresse som ligger indenfor dit netværk.
Altså hvis dit net kører 162.198.0.xxx kan du f.eks. sætte printeren op til at køre på adressen 162.198.0.100
undernet masken skal også være den samme som dit bruger.
Disse oplysninger kan du finde ved at tage en status på dit netværkskort og klikke på understøttelse.
Der efter går du til din komputer og vælger ny printer.
Det skal være en lokal printer (Hvor underligt det end lyder)
Til den printer vælger du en ny port.
Til porten angiver du den ip adresse som du lige før har angivet i printeren også. (f.eks. 162.198.0.100)
Derefter kommer valget af printer driver hvor du simpelthen følger instalations guiden.
Når alt det er gennemført burde du have hul igennem til din printer.

Held og lykke samt god fornøjelse ;-)
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
29. marts 2004 - 20:48 #6
exsop kom med et svar så deler vi point
Avatar billede volli Nybegynder
30. marts 2004 - 05:05 #7
bare giv exsop point'ene. Det eneste jeg igrunde gjorde var jo at pensle tingene endnu mere us i pap end de allerede var ;-)
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
22. april 2004 - 23:14 #8
så skal vi bare have svar fra exsop ;)
Avatar billede exsop Praktikant
23. april 2004 - 00:04 #9
tak til volli og mostcrazy
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
23. april 2004 - 00:58 #10
det er vist mig der takker :D